USA ztrácí zájem o digitální hudbu, Evropa naopak

29. 9. 2010 | IKE
Letošní rok je pro USA v otázce prodeje digitální hudby zlomový. Po téměř sedmi letech, kdy trh s prodejem hudebních stop prudce rostl, dochází ke stagnaci. Nejdůležitější trh podle některých odborníků sice v příštím roce obnoví růst, ale pouze velmi mírně. EU příklad USA zatím nesleduje. Uvedla to společnost Nielsen.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Letošní rok je pro USA v otázce prodeje digitální hudby zlomový. Po téměř sedmi letech, kdy trh s prodejem hudebních stop prudce rostl, dochází ke stagnaci. Nejdůležitější trh podle některých odborníků sice v příštím roce obnoví růst, ale pouze velmi mírně. EU příklad USA zatím nesleduje. Uvedla to společnost Nielsen.

Za stagnací podle agenturních zdrojů může především nízká spotřebitelská důvěra, malý počet nových interpretů a přílišná fragmentace trhu s digitální hudbou. Svou (ačkoli ne výraznou) roli hraje také vzrůstající obliba YouTube a ostatních videoserverů, které se zároveň stávají platformou pro šíření hudebních nahrávek. Čísla o pirátském stahování skrze torrenty nebo upload servery bohužel nejsou k dispozici.

V roce 2008 se prodej digitální hudby v USA navýšil o neuvěřitelných 28 procent, rok poté to bylo 13 procent. V první polovině tohoto roku se naopak téměř nezměnil. Situace je pro vydavatele o to horší, že zároveň dále klesá prodej klasických hudebních nosičů.

Naopak v EU prodej digitální hudby meziročně roste. Ve Velké Británii o sem, v Německu o třináct a ve Francii dokonce o 19 procent.

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: