Vánoční svetry v kampaních na sociálních sítích

6. 12. 2013 | Irena Šovčíková
Za každý tweet jedna řádka svetru? Budweiser vsadil na tradici vánočních svetrů a Twitter.

S adventem přichází i zima a neodmyslitelné vánoční svetry plné vloček, sobů a dalších motivů. Letos se je ke svým kampaním rozhodli využít v britské divizi piva Budweiser, nebo značka Coca-Cola.

Kromě klasických motivů patří k období Vánoc neodmyslitelně také alkohol, přípitky a oslavy. Právě proto se letos rozhodlo pivo Budweiser propagovat zodpovědné popíjení prostřednictvím své letošní svetrové kampaně. Od 28.listopadu do dnešního dne přístroj Knitbot, fungující díky speciálnímu čipu, upletl za každý tweet s hashtagem #Jumper4des jednu řádku červeno-bílého svetru s nápisem „Veselé Vánoce! Oslavujte zodpovědně!", logem piva a vánočními motivy. Čím více příspěvků, tím více se svetr blíží finální podobě. Nejedná se jen o "hladce obrace", z kterého bude mít pletený užitek tak maximálně pár členů marketingového týmu pivovaru.  Během prosince budou moci fanoušci na oficiálním Facebooku značky získat jeden z upletených svetrů.

Knitbot - speciálně vyvinutý přístroj, který za každý tweet plete řádek svetru.


Celá kampaň byla podpořena prodejem krabic piva s podobným designem, jaký má tvořený svetr. Je zacílena hlavně na řidiče, kteří jsou „vybráni" a vozí své příbuzné po bujarých oslavách domů. Budweiser je kampaní chtěl podpořit a zároveň jim připomenout, jak je důležité aby alkoholu odolali.

Budweiser ale není jediná značka, která letos vsadila na vánoční svetry. Na speciálně vytvořené webové stránce si uživatelé do 1.prosince mohli díky nápoji Coke Zero vytvořit ten nejošklivější vánoční svetr. Nabídka motivů čítala třeba pečeného krocana, dinosaury nebo kočičky. Pokud jste tedy vždy snili o trapném svetru ve stylu Bridget Jones, kampaň Coke Zero se vám pravděpodobně trefila do noty. A nezůstane jen u virtuálního
modelu – 100 nejlepších návrhů bude realizovaných. Pod celou kampaní se podepsala kreativní agentura Droga5.

Celá kampaň se zaměřila hlavně na zákazníky z generace Y. „ Když jsme vymýšleli s naší agenturou plán na svátky, všimili jsme si fenoménu večírků s ošklivými svetry. Říkali jsme si, že by to mohl být zábavný nápad a navíc naše průzkumy ukazovaly, že generace Y stráví týdny hledáním kýčovitých svetrů. Hledají všude – v šatnících rodičů, v second-handech, kdekoliv. Je to způsob, jak oslavit svátky," komentuje Bobby Oliver, senior brand manager Coke Zero.

Jen 36 hodin po spuštění vytvořil generátor přes 18 000 svetrů.

 Zdroje: BrandRepublic, AdAge

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.