Vím, co jím dokazuje, že brandovaná on-line videa fungují

28. 4. 2014 | PM

Jedním z nejlépe fungujících prvků content marketingu je video. Jak ale udělat video obsah zajímavý natolik, aby si ho lidé chtěli pustit, sdílet, doporučit a s napětím očekávali další pokračování? V komerční sféře usnadňují práci rozpočtové možnosti. Jak na to ale v oblasti neziskového sektoru? To je opravdová výzva.

Nezisková nevládní iniciativa Vím, co jím a piju se do této výzvy pustila. 16. dubna uvedla první díl už 5. série edukativního seriálu, prostřednictvím kterého vzdělává širokou veřejnost v oblasti výživy. Vedle toho iniciativa provozuje webový portál o zdravém životním stylu (www.vimcojim.cz), pořádá workshopy pro širokou veřejnost a realizuje spotřebitelské průzkumy. K těmto aktivitám se rozhodla v roce 2013 přidat i video obsah.

Obsahová strategie založená na videu s odborníky, kteří v cca 5 minutách radí se správným nákupem a dávají praktické tipy pro zdravější život, má úspěch. Po první sérii videí, která měla přes 189 000 zhlédnutí, přišly další tři řady. S tvorbou videí pokračuje inciativa i v roce 2014.

Žádná placená reklama – jen vlastní kanály a dobře zvolená spolupráce

Díky spolupráci se zpravodajským portálem iDnes.cz a dalšími významnými webovými portály se ve sledovanosti podařilo dosáhnout skvělých čísel. První čtyři série mají již téměř 500 000 zhlédnutí a toto číslo stoupá. Model pozitivně laděných vzdělávacích videí, ve kterých odborníci radí české veřejnosti, jak správným výběrem stravy předcházet civilizačním onemocněním, lidi baví. Nová série, kterou iniciativa vypouští do internetového světa tento týden, boří mýty o potravinách, stravování a zdravém životním stylu. „Naše spotřebitelské průzkumy ukazují, že ačkoliv se znalosti Čechů o výživě lepší, mýty o potravinách stále ovlivňují naše rozhodování," říká ředitelka iniciativy Ing. Lucie Gonzálezová.

Podklady pro nejnovější sérii vychází z výsledků aktuálního spotřebitelského průzkumu, který odhalil nejčastější mýty o stravování a životním stylu. „Mýty přinášejí zbytečné obavy z řady potravin, které jsou jinak pro naši výživu velice prospěšné. Někdy jsou to takové bludy, že kdyby se nad nimi dotyčný zamyslel, musel by usoudit, že se jedná o nesmysl," říká k tomu prof. Ing. Jana Dostálová, odbornice na složení potravin a jejich význam ve výživě a poradkyně iniciativy Vím, co jím a piju. „Mýtům se můžeme bránit pouze znalostmi o výživě a potravinách nebo je konzultovat s odborníky respektovanými širokou odbornou veřejností," dodává.

Proto iniciativa Vím, co jím a piju natočila ve spolupráci se specialisty na výživuIng. Petrem Havlíčkem a PhDr. Karolínou Hlavatou, Ph.D.šestidílný videoseriál, který se objeví v průběhu dubna až června na českém internetu. Pokud se tento koncept osvědčí, iniciativa natočí v létě další zhruba dvacítku podobných spotů. Jejich publikaci plánuje ve dvou vlnách – v září a na počátku roku 2015. „Edukativní videa pod hlavičkou Vím, co jím se ukázala jako správný nástroj pro šíření osvěty v oblasti zdravého životního stylu. Nová série Mýty o potravinách a zdravém životním stylu se liší od čtyř předchozích. Zkrátili jsme stopáž, ale ne na úkor informační hodnoty," vysvětluje Ing. Lucie Gonzálezová. Jednotlivým mýtům se věnuje vždy jeden z výživových specialistů, který si zve i hosty – přední odborníky na dané téma. V nové sérii tak vystoupí například MUDr. Otto Herber, praktický lékař a místopředseda Společnosti všeobecného lékařství ČLS JEP nebo prof. Ing. Jana Dostálová, CSc., z VŠCHT v Praze.

Videa při propagaci značky prostě fungují. Brandovaná videa ve světě zhlédlo od roku 2006 do 2013 více než 8 miliard uživatelů a na Facebooku jsou dvanáctkrát více sdílená než obyčejný textový příspěvek.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.