ViralBrothers dělají to, co dosud. Propagují hlavně sami sebe

27. 5. 2013 | Petr Michl

Fenoménu ViralBrothers jsme se na stránkách Marketing Journalu několikrát věnovali. Jejich nový počin „Debilní kecy učitelek" má za necelý den od zveřejnění přes půl milionu zhlédnutí a nikoho asi nepřekvapí, pokud se zanedlouho dostane někde na u VB standardní (a v ČR téměř neuvěřitelné) rozmezí 2,5-3 miliony zhlédnutí.


Pokud se vám Debilní kecy už zajídají, asi vás „učitelky" příliš nenadchnou. Chybí nějaká krutá hláška, která by mohla zlidovět, a zahrané je to vše zcela průměrně. Tvůrci se zkrátka navlékli do paruk a ženských šatů a šli si odříkat hlášky. ViralBrothers se nicméně dostávají do pozice, kdy jsou značkou, která přitáhne pozornost, i kdyby jejich video už nebyl žádný zázrak. Postupem času se zároveň zlepšují ve spojení s produktem. Od asi nejpovedenějších Debilních keců Čechů na dovolené dobře tematicky svázaných s portálem pro vyhledávání zájezdů využívají pro generování návštěvnosti partnera bonusová videa umístěná na jeho stránce.

Debilních keců Čechů na dovolené byly poprvé doplněny bonusovými videi na stránce partnera.

Počty jejich zhlédnutí dokazují, že traffic navýšit rozhodně umí. „Návštěvnost není konverze," volají pravdivě skeptici. Možná i proto byl již naposledy u Debilních keců matek využit oslí můstek s call to action:„Kup matce 50 odstínů šedi, přestane mít debilní kecy," a microsite se slevovým kódem pro nákup slavného bestselleru. Díky kódu tak bylo konečně možné smysluplně měřit zmíněné konverze, ale VB ani zadavatel v podobě Albatros Media dosud dopad kampaně neprozradili.


Zdroj: Trikator.cz

Aktuální dílo má také zřetelnou vazbu na produkt a call to action je navíc podpořená poprvé linkem přímo v rámci videa a výzvou k nákupu z úst tvůrců. Produktem jsou totiž trika a náramky ViralBrothers na Trikator.cz. K dispozici je třeba tričko s nápisem: „Mám debilní kecy a nestydím se za to." Jedná se tak o klasický „merchandise" a vlastně i o docela osvědčený způsob, který využívají k monetizaci YouTube kanály s vtipným obsahem a obří sledovaností. Třeba takový uřvaný fenoném YouTube nedávné minulosti, Fred, si, ještě předtím než začal mutovat, stihl vydělat prodejem triček jistě minimálně desetitisíce dolarů. Posouzení, jestli je tento počin chytrým přiživením českého virálně marketingového kultu nebo doznáním, že jsou ViralBrothers vlastně jen další komediálním YouTube kanálem, necháme na vás.

Zdroj: youtube.com/user/ViralBrothers, trikator.cz/viralbrothers

Štítky dokumentu: Virální marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.