Volkswagen představuje elektrickou dodávku ID Buzz barevnou kampaní

15. 6. 2023 | Petr Michl
Slovní hříčky a omlazený retro nádech i jednoduchost, která působí osvěžujícím a optimistickým dojmem — to vše naleznete v outdoor reklamách propagujících Volkswagen ID Buzz.

Dodávka Volkswagen Bus v modelových verzích T1 a zejména T2 patří mezi ty nejvíc ikonické vozy, které kdy tato německá automobilka vyrobila. Podobně jako VW brouk s sebou nese i étos svobody a scény hippies. Proto není vůbec od věci, že nyní tato legenda ožívá znovu v plně elektrické verzi jako Volkswagen ID Buzz. Plné energie jsou pak i reklamy, které její znovuzrození oznamují.

Volkswagenu s kampaní pomohla agentura Johannes Leonardo, která se inspirovala historií, a to konkrétně častým dvoubarevným lakem zmíněných modelů T1 a T2, kdy po okna dominovala pastelová barva a od nich nahoru pak pokračovala bílá.

V týdnu před úplným odhalením vozu na americkém trhu reklamy naznačovaly, co přijde, s pouze dvojbarevným designem. Samotný ID Buzz se na ně pak dostal až po něm, a to mimo jiné na kultovních místech pro OOH reklamu, jako je Times Square v New Yorku nebo plochy v centru Los Angeles.

Baví nás přitom hra s kontextem daným umístěním. Vůz, který se do prodeje dostane až v roce 2024, uváděla i velkoformátová reklama s nápisem: „The bus you missed is just around the corner.“ A byla přitom natažená skutečně přes nároží.


CLV panel na zastávkách veřejné dopravy s nápisem: „Missed the bus? Us too.“ promlouval k těm, co právě zmeškali spoj, stejně jako k těm, kterým scházel „autobus“ od VW.



Velmi poutavé jsou i CLV panely s příjezdy ID Buzzu s různými barevnými variantami.


Samozřejmě vždy v módu „Two colors. One spirit“.


Chytrá slovní hříčka je využita také na reklamě pro digitální panel, která otevírá s „It’s back(„je zpátky“), aby pak ukazovala ID Buzz ze všech stran, včetně té zadní („Its back“).


Jonathan Santana zastávající v agentuře Johannes Leonardo pozici executive creative director uvedl v tiskové zprávě:

„Naším cílem bylo, aby kampaň byla stejně jednoduchá a ikonická jako původní autobus, Soustředili jsme se na jeho klasický dvoubarevný lak doplněný chytrými vtipnými titulky v pravém stylu VW a znovu jsme Ameriku seznámili s tímto původním duchem, který je nyní elektrický."

Z rozpohybováním digitálních vizuálů pomohlo kreativní studio Preymaker. „Jakmile se s námi agentura podělila o nápad, nemohli jsme si nevzpomenout na klasickou kampaň VW Think Small z konce 50. let a na to, jak moc má tato nová kampaň ID Buzz tento ikonický smysl pro design a sdělení, které si všichni zamilovali," uvedl její kreativec Robert Petrie.

Z našeho pohledu na legendární printy propagující VW brouka na americkém trhu tato kampaň přeci jen nemá. Tím ale nechceme popírat její kvality. Nelze jí upřít šikovně omlazený retro nádech, ani jednoduchost, která působí osvěžujícím a optimistickým dojmem.

 

Kam dál? 

Reklamy na Volkswagen přepsaly učebnice marketingu. Podívejte se na některé z nich v našem článku, který se věnuje legendě jménem Volkswagen brouk.

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: