Využívání mobilních aplikací vzrostlo v roce 2015 o 58 %, hlavně díky emoji

20. 1. 2016 | Jakub Hort
Podle studie analytické společnosti Flurry se nejúspěšnější mobilní aplikace věnují personalizaci zařízení a meziročně rostou o 332 %.

Počet lidí závislých na mobilních telefonech se stále zvyšuje. To vyšlo najevo ze studie, kterou zpracovala analytická firma Flurry. Využívání mobilních aplikací v posledním roce vzrostlo o 58 %. Celkem dvě pětiny z nich vytvořili již aktivní mobilní uživatelé, jedná se o velký podíl ve srovnání s předchozími lety, kdy již aktivní uživatelé tvořili 10 % nebo maximálně 20 % celkového celkového zvýšení využívání aplikací.

I když se tento vývoj zdá jako výborný, jedná se ve skutečnosti spíše o zpomalující trend způsobený čím dál větším rozšířením smartphonů. V roce 2014 se využívání mobilních aplikací zvýšilo o 76 % a v roce 2013 dokonce o 103 %. Jinými slovy je nyní hlavní prioritou se zaměřit na již existující uživatele a přesvědčit je k vyššímu využívání mobilních aplikací.

Ve studii byla také věnována pozornost typům aplikací, u kterých je růst využití nejvyšší. Kromě her, jejichž užívání kleslo o 2 %, každá kategorie zaznamenala v roce 2015 meziroční přírůstek uživatelů. Úplně největší úspěch si připsaly aplikace z kategorií Personalizace, Zprávy & Magazíny a Produktivita.

Aplikace z kategorie  Personalizace obsahujínapříklad možnosti změny uzamčené obrazovky nebo emoji klávesnice si připsaly celkem 344 % nárůst v počtu využití a podle Flurry je to hlavně díky emoji. Tento trend je velmi úzce spjatý se stoupající oblibou textovacích aplikací jako Facebook Messenger, Whatsapp nebo Snapchat, kde si uživatelé mohou sami upravit texty, jak se jim zlíbí.

U kategorie Zprávy & Magazíny došlo k nárůstu o 141 %, zatímco Produktivita rostla o 119 %. Lidé navíc začali měnit způsob vstřebávání informací a pomalu se přemisťují od televize a deskopových počítačů ke smartphonům a především phabletům.

V této studii také vyšlo najevo, že uživatelé phabletů jsou daleko více zaujatí v užívání aplikací než vlastníci smartphonů. Například Zprávy & Magazíny zaznamenaly 5,3x vyšší narůst než na ostatních přístrojích a tento trend se projevil i u dalších kategoriích. Navíc čas strávený na phabletech vyrostl meziročně o 334 %.

Vzhledem k tomu, že uživatelé phabletů stráví v aplikacích daleko více času, není překvapující, že měli zásadní vliv na meziroční nárůst využití aplikací. Zdá se, že tento trend teprve nabírá na obrátkách a podle Flurry budou malé telefony ve 2. čtvrtletí 2016 historií.


Zdroj: TechCrunch

 

Štítky dokumentu: Infografika Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.