Výzkumné agentury zaznamenaly nárůst obratu o 7,4 procenta a čekají, že to bude ještě lepší

9. 2. 2011 | TMJ
Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR zveřejnilo svůj odhad obratu za rok 2010 a výhled na letošní rok. Podle zjištěných údajů členské agentury sdružení SIMAR dosáhly v roce 2010 obratu ve výši 1,151 miliardy korun, což je oproti roku 2009 růst o 80 milionů korun, tedy o 7,4 %. Agentury přitom na počátku loňského roku odhadovaly růst přibližně o 8,8 %, takže dosažené výsledky jen mírně zaostaly za očekáváním.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR zveřejnilo svůj odhad obratu za rok 2010 a výhled na letošní rok. Podle zjištěných údajů členské agentury sdružení SIMAR dosáhly v roce 2010 obratu ve výši 1,151 miliardy korun, což je oproti roku 2009 růst o 80 milionů korun, tedy o 7,4 %. Agentury přitom na počátku loňského roku odhadovaly růst přibližně o 8,8 %, takže dosažené výsledky jen mírně zaostaly za očekáváním.

Sdružení SIMAR oslovuje při zjišťování údajů i nečlenské agentury, celkem se za loňský rok podařilo získat předběžná data od 25 agentur. Při započtení údajů od nečlenských agentur dospělo sdružení k celkovému obratu 1,666 miliardy korun za rok 2010 (členské i nečlenské agentury).

Potěšující je i to, že z uvedených 25 výzkumných agentur neočekává žádná z agentur pokles svého obratu ani v letošním roce (2011). Velká část agentur (celkem deset) je zdrženlivá a očekává stejný obrat jako v roce 2010, sedm dalších předpovídá mírný růst, jedna růst 5 – 10 % a celkem sedm agentur předpokládá dokonce ještě výraznější růst (nad 10%).

„Zjištěné údaje naznačují, že i přes ekonomickou krizi se výzkum trhu dokázal rozvíjet. Za pozitivním vývojem vidíme především sektor rychloobrátkového zboží a obchodních řetězců,“ vysvětluje Eva Veisová, předsedkyně sdružení SIMAR. „Lze s vysokou pravděpodobností předpokládat, že celkový růst oboru výzkumu trhu za loňský rok dosáhne po zveřejnění přesných výsledků v dubnu alespoň 7,0 procent.

Celkem lze velikost trhu s marketingovými výzkumy a výzkumy veřejného mínění v České republice odhadnout na 2,4 miliardy korun, při zohlednění zhruba jedné třetiny agentur, které neposkytují žádné údaje.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.