Výzva „Pijte více piva a zachráníte planetu“ se dostala až do Cannes

20. 6. 2016 | Kateřina Tauchenová
Může pití piva pomoci chránit přírodu? Na Novém Zélandu ano. Čím více piva totiž místní vypijí, tím více bio paliva se vyrobí.

Předávání prestižních cen za nejlepší reklamy roku Cannes Lions 2016 už je doslova za dveřmi a není proto divu, že odborná veřejnost začíná tipovat, kdo si sošku lva letos odnese. Jedním z horkých favoritů je i kampaň novozélandského výrobce piv DB Breweries patřícího do koncernu Heineken.

Ten loni čelil výraznému poklesu světové konzumace piva a hrozící pivní“ krizi. Pivní trh se podle něj nacházel v situaci, kdy už pouhá reklama neměla šanci pomoci. Potřeboval lidem předložit pádný důvod, proč pít více piva. A tak nejen Novozélanďany vyzval: „Pijte více piva a zachráníte planetu.“

Jakou má pití piva a ochrana planety souvislost? V podání DB Breweries velkou. Pivovar totiž v rámci kampaně vytvořil speciální pohonnou hmotu zvanou „Brewtroleum(pivní nafta), která je vytvořena z kvasničného koncentrátu, jenž vzniká jako vedlejší produkt, nebo spíše odpad, právě při vaření piva. Tento produkt je obvykle dále využíván jako krmivo pro zvířata, ale v DB Breweries se jej rozhodli využít jinak. Pomocí recyklace z něj vytvořili etanol, který dále může být smíchán s naftou a použit na výrobu biopaliv s označením E10. A čím více piva se uvaří, tím více kvasničného koncentrátu vznikne a tím více ekologického paliva se bude moci vyrobit.

Výroba bio paliv složených z 90 % nafty a 10 % etanolu není žádnou novinkou, naopak jde o poměrně často používanou metodu. Podle DB Breweries byli ale právě oni první, kterým se podařilo palivo vyrobené s využitím vedlejších produktů vzniklých při vaření piva skutečně uvést na trh. Výroba biopaliv nikdy navíc podle nich nebyla taková zábava.

Pivovar pak spojil své síly s novozélandskou sítí čerpacích stanic Gull, spolu se kterými novou pohonnou hmotu Brewtroleum zpřístupnil řidičům po celé zemi. Z celého procesu od vaření piva přes výrobu benzínu až po samotné tankování pak vznikl reklamní spot, který zaujal lidi i média po celém světě.

V rámci kampaně bylo vvyrobeno zhruba 300 tisíc litrů Brewtrolea, které byly k dostání na 60 čerpacích stanicích v zemi. Díky kampani bylo prodáno 3,3 milionu piv, což znamenalo 10% růst do té doby propadajícího se trhu, a DB se stal nejrychleji rostoucí novozélandskou pivní značkou. 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: