Vzhůru na Německo! Rohlík získal na expanzi investici 5 miliard

2. 3. 2021 | Petr Michl
Rohlik Group získala dosud největší investici z českých startupů. Investoři věří, že může uspět i v západní Evropě.


Zdroj: rohlik.cz

Rohlik.cz je online supermarketem, který je v Česku pojmem. Nová finanční injekce by mu měla pomoci k tomu, aby si vydobyl podobné renomé i na dalších evropských trzích na západ od našich hranic. Investice do zastřešující entity Rohlik Group je ve výši 190 milonů eur (tedy, cca 4,9 miliardy korun) a stojí za ní řada subjektů: velké zahraniční fondy jako Partech, Quadrille Capital a Index Ventures, ale také R2G, J&T Banka a překvapivě i Evropská banka pro obnovu a rozvoj.

Investoři získávají právně menšinové podíly v Rohlík vlastnící společnosti Velká pecka s.r.o., dle CzechCrunch.cz  nejvíce připadne Partech (8 %), o procento méně získává Index Ventures. Ve společnosti, kde má více než 13% podíl česká investiční skupina Enern, si stále zachovává majoritu Tomáš Čupr. Ten v tiskové zprávě k investici říká:

„Díky získaným financím budeme schopni urychlit náš růst a pokračovat v investicích do našich technologií a zlepšování služby. Na rozdíl od ostatních hráčů v online doručování potravin se nesoustředíme pouze na omezený výběr položek a jejich rychlé dodání, ale chceme uspokojit skutečné potřeby rodin napříč Evropou.“

Svou zahraniční expanzi přitom Rohlík už započal. Od roku 2019 působí v Maďarsku (jako Kifli.hu) a od loňského prosince také v Rakousku (pod značkou Gurkerl.at). Jeho strategií je přitom obsluhovat primárně velké aglomerace. Jeho služby jsou tak dostupné v Maďarsku v Budapešti a okolí a také u části Balatonu, v Rakousku pak v aglomeraci Vídně.


Mapa rozvozu v Maďarsku. Zdroj: Kifli.hu


Mapa rozvozu v Rakousku. Zdroj: Gurkerl.at

Nově má vstupovat Rohlík také na německý trh, konkrétně do Mnichova a okolí pod značkou Knuspr.de. Podobných mnohamilionových aglomerací je přitom v Německu s 80 miliony obyvatel více a je logické, že by expanze mohla mířit právě do některých z nich.  

„Rohlík je nejvíce vzrušujícím hráčem v evropském potravinovém online retailu. Jsme poctěni partnerstvím se zakladatelem společnosti Rohlik.cz Tomášem Čuprem. Sdílíme jeho vášeň pro služby, udržitelnost a vizi potravinového retailu. Rohlík si boží službou zákazníkům získal důvěru jak u místních obchodníků, tak u globálních FMCG společností. A překonal ostatní potravinářské řetězce jak kvalitou, tak i cenou,“ uvedl důvody pro investici generální partner fondu Partech, Omri Benayoun.

Rok 2020 byl pro mnoho společností tragický, Rohlíku ovšem nahrál. K online nákupu potravin se dostali i lidé, kteří dosud tuto formu nepreferovali, a Rohlik Group tak má k dnešku 750 tisíc zákazníků. Obrat se v roce 2020 více než zdvojnásobil na 300 milionů eur (7,8 mld. Kč).  

Kam dál? 


Tomáš Čupr. Zdroj: Rohlik.cz

Připomeňte si, s jakou rychlostí Rohlik.cz reagoval na situaci na jaře, v článku Čupr nápady pro dobu pandemie přinášejí bezpečné nákupy do stále více domácností

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.