Z piv mají lidé nejraději Plzeň, na druhém místě popularity je Radegast

27. 7. 2016 | redakce
Zadavatelé loni v segmentu pivo využili reklamní prostor v hodnotě přes miliardu korun.

Čtyři z deseti českých uživatelů internetu pijí pivo alespoň jednou týdně nebo častěji, z hlediska pohlaví vedou jednoznačně muži. Naopak necelá pětina ho nepije nikdy nebo téměř nikdy. Nejoblíbenější značkou je přitom Pilsner Urquell. Vyplývá to z výzkumu internetové populace starší 18 let, který realizovala společnost Nielsen Admosphere v červenci 2016. V druhém čtvrtletí kalendářního roku také zpravidla zaznamenáváme nárůst pivní inzerce. V roce 2015 bylo z celkového reklamního prostoru v kategorii pivo 44 % využito právě v období duben-červen. Monitoring reklamy Ad Intel provádí Nielsen Admosphere od roku 2010.

42 % dotázaných pije pivo alespoň jednou týdně, 8 % denně. Výrazně více pijí pivo v pravidelné frekvenci muži: alespoň jednou týdně si ho dopřává 59 % z nich, zatímco žen jen čtvrtina. Z výzkumu dále vyplývá, že čím je člověk starší, tím pije pivo častěji: například ve skupině 25-34 let si ho dá alespoň jednou týdně 36 % dotázaných, zatímco mezi lidmi nad 55 let je to polovina. Mezi respondenty se ale najdou i tací, kteří pivo nepijí vůbec, mezi českou internetovou populací jich je necelá pětina.

Pilsner Urquell uvedl jako svou nejoblíbenější značku největší podíl respondentů, kteří pijí pivo (16 %). Přes deset procent získaly v žebříčku nejoblíbenějších značek ještě Radegast, Gambrinus a Velkopopovický Kozel. Pilsner je zároveň značkou, kterou respondenti pijí nejčastěji. Jako nejvíce konzumovanou značku piva jej uvedli zejména lidé s vyšším odborným či vysokoškolským vzděláním.

To, jestli respondent má nebo nemá nejoblíbenější značku piva, rovněž souvisí s frekvencí pivní konzumace. Největším pijákům – těm, kteří tvrdí, že tento nápoj pijí denně – se prakticky nestává, že by nedokázali identifikovat svoji nejoblíbenější značku. Naopak necelá třetina z těch, kteří pijí pivo méně často než jednou za měsíc, uvedla, že nejoblíbenější značku nemá.

Z pohledu inzerce se v období duben-červen 2016 nejvýrazněji projevila značka Staropramen, která využila reklamní prostor v hodnotě 63,1 milionů korun. Na druhém místě byla značka Budweiser Budvar, jejíž ceníková cena v období duben-červen 2016 vzrostla o 113 % na 52,4 milionů korun. Zadavatel reklamy Budějovický Budvar přitom kromě značky Budweiser Budvar komunikuje ještě značky Pardál, Budějovický Budvar a Carlsberg. Skupina TOP 10 značek využila dohromady v daném období reklamní prostor v hodnotě přes 85 % celé kategorie „Pivo a nealkoholické pivo“.



Zajímavý je jistě obří propad reklamních investic u piv Radegast a Gambrinus. Druhá ze jmenovaných značek loni v létě zahájila svou kampaň propracovaným šprýmem, kdy vytvořila fiktivní lokální pivo Patron, aby pak odhalila, že jde o její nefiltrovaný ležák.

Přečtěte si o tom v článku Gambrinus bortí mýty. Byl točený pod značkou fiktivního minipivovaru Patron a všem chutnal.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.