Za maskou byl Mikýř. Záhadná kampaň ministerstva vnitra propagovala datovou schránku

23. 2. 2023 | Petr Michl
„Kampaň ministerstva vnitra se stala virálem na TikToku,“ zní poněkud nepatřičně. I díky přispění Martina Mikisky a.k.a. Mikýře to je ale pravda.


Zdroj:
jajsemdana.cz

Začala to několika videi na TikToku, na kterých je mladá bruneta a říká, že je Dana. Popisek ve video pak zní: Ahoj, já jsem Dana a zatím vám neprozradím, kdo jsem. 8.2.2023 přijde oficiální odhalení na webu.“

Web jajsemdana.cz, účet jajsemdana, ale i symboly trojúhelníků odkazující na Kamila Bartošku alias Kazmu nebo čísla odkazující na „esenci virality z důvodu trapnosti“, Shopaholic Adel, mladé publikum zaujaly. Tři videa na TikToku mají dohromady přes 3,4 milionů zhlédnutí a téměř 10 tisíc komentářů.

@jajsemdana

Ahoj, já jsem Dana a zatím vám neprozradím, kdo jsem. 8.2.2023 přijde oficiální odhalení na webu.

původní zvuk - Jájsemdana

Na YouTube pak najdete desítky reakčních videích, které záhadu řeší, probírají zjištěnou identitu dívky představující Danu, to, že se na jejím profilu na Instagramu objevil Kamila Bartoška, i to, jak moc grafika videí připomíná jeho One Man Show.

 

Kdo za projektem stojí skutečně? Najde někdo auto, které zakopal Kazma? K odhalení mělo přijít 8. února, ale to nějak nedopadlo.

@jajsemdana

Odpočet byl právě zrušen. Ten byl jednou z dalších indícií. Ve správný čas vyjde odhalení na povrch.

♬ původní zvuk - Jájsemdana

Vysvětlení tak přišlo až minulý týden, a to videem publikovaným Martinem Mikyskou alias Mikýřem. Velká záhada spočívala v tom, že DANA je datovou schránkou.

 

Šlo o součást kampaně ministerstva vnitra s cílem upozornit i mladší publikum na to, že i státní správa „žije ve 21. století“.  O čemž má svědčit to, že téměř 2 milionům lidí a subjektů, OSVČ a nepodnikajícím právním osobám, bude zřízena do konce března datová schránka.

Kampaň zahrnující mnoho mediálních formátů a cílových skupin byla spuštěná již v říjnu 2022 a má stát 21 milionů korun. Zde představená součást celku mohla dle odhadů redakce přijít na vyšší statisíce. Vzhledem k dosaženému dosahu a engagementu jde o vysoce efektivně vynaložené prostředky. Taková čísla se podařilo dosáhnout díky chytrému odkazu na influencery, které pro publikum v dané věkové kategorii hýbou internetem. Navíc s bonusem, že do posledního okamžiku skrytou tváří byl právě Martin Mikyska, jenž si v současné chvíli dokáže český internet asi nejlépe „povodit“. 

Štítky dokumentu: Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: