Za vlajkami na billboardech kolem D1 stojí Svaz provozovatelů venkovní reklamy

28. 8. 2017 | Petr Michl
Ne, nevyhráli jsme mistrovství světa v hokeji, o kterém jste nevěděli. Za českými vlajkami na billboardech kolem D1 stojí snaha Svazu provozovatelů venkovní reklamy upozornit na údajnou neoprávněnost regulace, která od pátku 1. září pro tyto reklamní plochy znamená konečnou. A taky trochu zoufalý pokus počítající s tím, že vlajka se nestrhává.


Zdroj: Facebook / Dopravni-Omezeni.cz

Kdo se v posledních dnech projel po dálnici D1, musel získat dojem, že promeškal vítězství na mistrovství světa v hokeji nebo nějaký jiný důvod, který dokáže vyvolat vlnu celonárodního vlastenectví. Velké množství billboardů kolem našeho nejvýznamnějšího dálničního úseku totiž zdobí české vlajky. Dnes se ukázalo, že za tím stojí Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Důvodem je protest proti legislativní regulaci, která od 1. září zakazuje billboardy ve vzdálenosti do 250 metrů od vozovky u dálnic a do 50 metrů od silnic 1. třídy. Na jejich odstranění měly společnosti 5 let. Od pátku začne Ředitelství silnic a dálnic upozorňovat majitele billboardů na porušení, ty pak budou mít 15 dní na to, aby je v reklamní lhůtě zakryli a odstranili. Pokud tak neučiní, vezmou tento úkol za vlastní silničáři a náklady s tím spojené pak naúčtují majitelům.

Číslo billboardů, které budou od 1. září v rozporu s legislativou, je ohromující. Jen kolem dálnice jich má být 1 300, celkově by se pak legislativa měla dotknout 3 tisíc billboardů. Ty  kolem D1 patřící společnosti Czech Outdoor (součást Big Media, pozn. red.) zdobí české vlajky. Petr Vomáčka z Ústředního automotoklubu poskytl pro Lidovky.cz zajímavé vysvětlení, proč k takovému řešení přistoupili: „Záměr je jednoduchý, z legislativy se nesmí odstraňovat česká vlajka, protože to je státní symbol. Jestli to vyjde, nebo nevyjde, je věc druhá. V legislativě není popsáno, jak soukromý subjekt může, nebo nemůže nakládat se státním symbolem.“

Republiku zaplavily billboardy s naší vlajkou... Ví někdo proč? Že by politika? Nebo Kazma Kazmitch? :)

Zveřejnil(a) Dopravní-Omezení.cz dne 27. srpen 2017

Jde tedy o do značné míry zoufalý pokus postarat se o to, že se na billboardy nešahá. Nelze ovšem popírat, že z mediálního hlediska toto gesto upoutalo pozornost. Prezident SPVR Marek Pavlas dnes odpoledne rozeslal prohlášení, v kterém uvádí:

„Postup státu, který na jedné straně smlouvami, povoleními a licencemi umožňuje provozovatelům venkovní reklamy legální podnikání, a nyní, přestože jsou tyto smlouvy, povolení a licence stále platné, jim toto podnikání bez náhrady zakazuje, je faktickým vyvlastněním."

Přitom připomíná, že vyvlastnění soukromého majetku připouští Ústava jen ve veřejném zájmu a za náhradu. „Veřejný zájem stát nikdy neprokázal a žádnou náhradu neposkytl. Provozovatelé billboardů s platnými povoleními a platnými nájemními smlouvami se tak stali oběťmi protiústavního znárodnění a budou se mu muset příslušným způsobem bránit,” dodává.

S tímto postojem dle všeho souhlasí skupina 17 senátorů, která se obrátila na Ústavní soud. Navrhuje zrušit část novely zákona o pozemních komunikacích, která reguluje vzdálenost billboardů od dálnic a silnic 1. třídy. Příští měsíce tak budou v oblasti outdoorové reklamy ještě hodně bouřlivé. 

Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.