Zásilkovna.cz chystá vstup na rumunský trh

23. 7. 2015 | redakce
Česko, Slovensko, Polsko, Německo, Rakousko, Maďarsko a nově i Rumunsko. Tak bude již v blízké budoucnosti znít výčet zemí, ve kterých logisticky působí Zásilkovna.cz. Česká logistická společnost se sítí výdejních míst e-shopů pokračuje v rozšíření podnikání jihovýchodním směrem.

Česko, Slovensko, Polsko, Německo, Rakousko, Maďarsko a nově i Rumunsko. Tak bude již v blízké budoucnosti znít výčet zemí, ve kterých logisticky působí společnost Zásilkovna.cz. Rozšíření podnikání jihovýchodním směrem je v souladu s cílovým trhem Zásilkovny, který tvoří střední a východní Evropa. Zároveň se do portfolia společnosti přidá perspektivní země s téměř dvaceti miliony obyvatel.

Vstup na rumunský trh vychází z analýzy, kterou Zásilkovna.cz vypracovala na jaře 2015 a ze které vyšlo právě Rumunsko jako jedna z nejzajímavějších destinací pro klienty společnosti. Samotné spuštění služby přitom není jednoduchou záležitostí a jeho přípravy trvají v řádu měsíců. Zásilkovna tak i nadále pokračuje ve své snaze pomáhat českým eshopům v prodeji jejich zboží do zahraničí.

„Rumunsko je velký a zajímavý trh, který se rychle vyvíjí. Ecommerce zde ale zdaleka není tak rozvinutá jako v dalších zemích, kde Zásilkovna působí. To má svou kladnou i zápornou stránku. Na rozdíl od Polska nebo Německa se zde setkáme s nižší konkurencí, rumunský zákazník ale zatím nezná systém výdejních míst, ke kterému tak může pociťovat určitou nedůvěru,”  analyzuje situaci na rumunském trhu zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková. Hlavní konkurenční výhodu oproti většině v ČR působících logistických firem vidí v tom, že Zásilkovna dokáže přepravit zboží od klienta k zákazníkovi v Rumunsku v rámci dvou dnů od objednávky. A to včetně vybrání dobírky a poslání částky v českých korunách.


Snímek obchodu Zásilkovny na pražském Andělu, který působí zároveň jako showroom vybraných e-shopů.

Zásilkovna svou sítí nově pokryje výraznou část středovýchodní Evropy. Pokud bychom načrtli nejdelší možnou trasu zásilky (z německého městečka Emden u nizozemských hranic až do rumunského Vama Veche na pobřeží Černého moře u hranic s Bulharskem), urazila by 2350 km a cesta by bez přestávky trvala celých 24 hodin.

Obrat ecommerce v Rumunsku tvořil v roce 2014 více než 1,1 mld Eur, což je sice výrazně nižší číslo v porovnání se střední Evropou, zároveň je ale Rumunsko s 19,7 miliony obyvatel a 5000 eshopy velice perspektivním regionem.

Zásilkovně se v zahraničí daří na trhu dosud nejvýchodnější země, a to v Maďarsku. V současnosti tvoří logistika do Maďarska 12% celkové zahraniční logistiky společnosti. V Polsku, kde se potýká s výrazně vyšší konkurencí, roste objem zásilek pomaleji. V březnu letošního roku tvořil 3 %, v červnu 3,5 % celkového objemu zásilek společnosti.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.