Zisky leží v netradiční segmentaci cílových skupin

25. 3. 2010 | ILE
V České republice je příliš zažité konzervativní segmentování cílových skupin. Alespoň je o tom přesvědčena řada odborníků z řad marketingových teoretiků. Marektingovým ředitelům vytýkají, že segmentují podle stále stejných filtrů - a to především pohlaví, věku a příjmové skupiny.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

V České republice je příliš zažité konzervativní segmentování cílových skupin. Alespoň je o tom přesvědčena řada odborníků z řad marketingových teoretiků. Marektingovým ředitelům vytýkají, že segmentují podle stále stejných filtrů - a to především pohlaví, věku a příjmové skupiny.
"Málo kdo si to uvědomuje, ale netradiční segmentace je nám schopna dodat velké skupiny zákazníků, u kterých jsme schopni identifikovat velké množství shodných znaků," uvádí doktor Čáp, vysokoškolský lektor. "Takovým tradičním příkladem netradiční segmentace je například dělení skupiny podle toho, zda chovají domácí zvíře a jaké. Sice to zní jako vtip, ale praxí je ověřené, že jiný profil má skupina osob s kočkami, jiná s malými psy, jiná s bojovými plemeny."
V zahraničí přitom není cílení na netradiční skupiny ničím výjimečným. Velkého úspěchu je v současné době dosahováno například přímým cílením podle sexuální orientace, především na gaye. Hezkým příkladem, který výjimečně pochází z českých luhů a hájů je pak projekt cestovní kanceláře pro plyšová zvířátka, která cílí jak jinak než na všechny milovníky plyšáků.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.