Zlatý lístek zná své vítěze: Ocenění za nejlepší politické kampaně si odnesli Svobodní, ODS a Láska

6. 2. 2015 | Petr Michl

Grand kategorie soutěže Zlatý lístek  vyhrály a nejlepšími politickými kampaněmi roku 2014 se staly komunální kampaň ODS v Plzni, senátní kampaň Václava Lásky a komunální kampaň Žít v Úpici v kategorii nízkorozpočtová kampaň. Nejvíce dílčích ocenění získala kampaň ODS v Plzni.

V prvním ročníku Zlatého lístku, soutěže politických kampaní, se proti sobě v jedenácti kategoriích utkalo přes 200 kampaňových počinů. Nejvíce kampaní se přihlásilo do kategorie slogan. „Zlatý lístek dokazuje, že kampaně jsou tvořeny čím dál profesionálněji. Kandidáti a strany si uvědomují význam kampaní, a i když nemají dostatek finančních prostředků, tak kampaním věnují hodně úsilí a času. Zároveň také dokazují, že za dobrou kampaní nemusejí stát milióny,“ komentuje stav politického marketingu v ČR předseda Institutu politického marketingu Pavel Šíma.


Selfie předsedy Institutu politického marketingu Pavla Šímy s některými z oceněných na vyhlášení Zlatého lístku.

„Moment, kdy jsme si uvědomili, že bychom se přihlásili do soutěže o nejlepší kampaň  přišel po vyhlášení výsledku. Náš slogan „Plzeň  je jiná” začali používat naši protikandidáti. To byl pro nás signál, že by to mohlo vyjít. Když jsme se přihlašovali do tolika kategorií, tak jsme se trochu báli, jestli nemáme velké oči a nezískáme vůbec nic. Podařilo se,” komentuje úspěch Petr Sokol z týmu ODS v Plzni.


Ukázka homepage webu dedikovaného kampani plzeňské ODS „Plzeň  je jiná”. Porovnejte tyto velmi profesionální stránky s těmi u jiných komunálních politiků. Marketing Journal oceňuje brandovou povahu webu posilující jasně image a zároveň použití slideru s „hlavami politiků." Všimněte si, že na všech čtyřech variantách zůstává leader kandidátky, Martin Baxa.  

Ocenění naší kampaně vnímám především jako poděkování za skvělou práci, kterou odvedl můj tým, a také jako motivaci pro výkon  mého mandátu,” hodnotí úspěch senátor Václav Láska.


Politiků s právním vzděláním a prohlášeními o boji s korupcí najdete mnoho. Václav Láska vynikal v tom, že svou profesi stavěl skutečně na odiv a zároveň měl za sebou dostatečnou historii občanského aktivismu, aby jeho protikorupční pozice byla uvěřitelná. Skvěle komunikoval na své FB stránce Právo s Láskou, ale nezapomínal ani na kontaktní kampaň a účast v mnoha předvolební debatách pro veřejnost (pozn. red.).

Ceny rozdala odborná porota složená z politických konzultantů, marketérů, reklamních a mediálních odborníků a akademiků. Oceněny byly vždy první tři kampaně v každé kategorii a dále porota určila ty nejlepší v grand kategoriích.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.