BarPass - řešení dlouhých front v barech. A nejen to.

6. 1. 2014 | Irena Šovčíková
Aplikace pro chytré telefony, BarPass, řeší fronty v barech a nabízí možnosti i pro výrobce alkoholu.

Už jste někdy čekali dlouho, než si barman najde čas, aby vás mohl obsloužit? I takové nepříjemnosti nás mohou zbavit moderní technologie. Aplikace pro chytré telefony, Bar Pass, pomáhá popsaný problém vyřešit. Skrze ní si objednáte, dostanete upozornění, že je nápoj hotový a už si jen stačí vyzvednout pití na baru nebo vyčkat donesení obsluhou. Zatím je to sice záležitost zahraničních podniků, ale doufejme, že se tahle vymoženost brzy dostane i k nám.

Nadnárodní pivní korporace Anheuser-Busch InBev (zahrnuje značky jako Budweiser, Corona, Stella Artois, Beck's či Bud Light - pozn. red)vyvinula tuto aplikaci ve spolupráci s akcelátorem TechCity a zatím je v testovacím provozu ve vybraných sportbarech v rámci Velké Británie. Rok 2014 se ale ponese v rozšíření seznamu podniků. Například v kavárnách. Zatím je ale jen k dispozici značkám, které k AB InBev patří. Informace o rozšíření mezi konkurenční brandy zatím nejsou potvrzeny.

Co je vlastně BarPass? Jednoduše aplikace, která umožňuje uživatelům vybrat si na svém telefonu z menu, objednat a zároveň i bezpečně zaplatit. V momentě, kdy je jejich objednávka připravená, jen si ji dle anglosaských hospodských zvyků vyzvednout na baru. Bez čekání a zdržování. Aplikace ale samozřejmě pomůže zkrátit čas o objednávku i v případě, kdy obsluha roznáší pití i ke stolům. BarPass pracuje s kreditními kartami Visa a MasterCard. Všechny citlivé údaje by měly být pečlivě šifrované. Navíc všechny informace o objednávkách zůstávají v telefonu, takže je snadné si udržovat přehled o počtu drinků. Nesmíme zapomenout ani na sociální aspekt - uživatelé mohou zvát své přátele, aby se k nim přidali a nechávat doporučení. Prakticky vzato je to něco na způsob FourSquare, jen zaměřený na bary a s možností objednat si bez vstávání.

BarPass ale není výhodný jen pro koncové uživatele - společnosti můžou prostřednictvím aplikace upozornit své stávající zákazníky, kteří se pohybují v okolí baru, na zajímavé nabídky nebo jim nabídnout slevu. To z ní dělá i platformu pro věrnostní program, případně poskytování zpětné vazby. BarPass má zatím velice dobré výsledky i z hlediska obratu - uživatelé s aplikací utráceli o 40% více, než ti, kteří si aplikaci nestáhli. Majitel jednoho z pilotních barů, Frank Boxer říká: „Letos jsme použivali sytém Bar Pass poprvé a rozhodně v tom příští rok budeme pokračovat. Nijak to nenarušilo naše fungování, zvýšli se nám obrat i průměrná útrata. Navíc to naši zákazníci milovali!"

Cílem BarPass je tak zlepšit zkušenost zákazníků a tím zvýšit jejich útratu. Z pohledu AB InBev je zajímavá i možnost lépe cílit na potenciální zákazníky. BarPass ale není jediná aplikace svého druhu - podobný systém využívá i QApp nebo Orderella.

Co říkáte, ocenili byste něco podobného i u nás? Ať už jako majitel baru, nebo zákazník?

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: