Barvou roku 2023 bude magentová, říká Pantone

5. 12. 2022 | Barbora Vičarová
Společnost Pantone pokračuje ve své každoroční tradici a oznámila barvu pro nadcházející rok 2023. Bude jí magentová a Pantone pro její oznámení připravila i speciální výstavu protkanou tímto vínovým odstínem.

Po ultimátní šedé, svítivě korálové nebo ultrafialové bude barvou příštího roku podle Pantone magentová. Konkrétně odstín s názvem Viva Magenta s kódem 18-1750, který lze pro laické oko popsat jako jakási tmavší vínovočervená. Pantone na této barvě zaujala její přirozenost a zároveň výraznost, která upoutá oko.

Leatrice Eiseman, výkonná ředitelka Pantone Color Institute tuto barvu popisuje následovně:

„Viva Magenta 18-1750, překypuje elánem a nadšením. Je to odstín zakořeněný v přírodě, který pochází z rodiny červených barev a vyjadřuje sílu. Viva Magenta je odvážná, nebojácná a pulzující barva, jejíž nevázanost oslavuje radost a optimismus a píše tak nový příběh.”

Jak už tomu tak bývá, nová barva roku by se měla okamžitě propsat do trendů v módě a designu a velká spousta značek už ve spolupráci s Pantone připravuje produkty právě v odstínu Viva Magenta. Pořídit si tak můžete třeba vínový mobilní telefon Motorola, tenisky Cariuma nebo šperky Deepa Gurnani

Kromě spoluprací pak Pantone připravila také speciální výstavuv rámci uměleckého veletrhu Art Basel na Miami Beach. V duchu hesla Welcome to the Magentaverse, kterým novou barvu roku propaguje, připravila pro návštěvníky veletrhu speciální výstavu ve které jste se do Viva Magenta mohli doslova ponořit. Pantone barvě zasvětilo téměř 10 000 metrů čtverečních ve dvou patrech, na kterých návštěvníky čekal multisenzorický zážitek.


Zdroj: Artechouse Studio


Zdroj: Artechouse Studio


Zdroj: Artechouse Studio

@danidazey

The official PANTONE drop party at Art Basel. The winner is VIVA MAGENTA ❤️ What do you think?! #pantone #pantone2023 #vivamagenta

♬ original sound - Dani Dazey from Trixie Motel

Výstava vznikla ve spolupráci s Artechouse Studio a náklady na ní se pohybovaly kolem jednoho milionu dolarů. Už nyní se pod hastagem #vivamagenta objevuje spousta obsahu nebo produktů v této barvě a je jasné, že právě vínová bude trendovat po celý příští rok. 

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: