Birchbox - expanduje, redesignuje a inspiruje i české zásilkové služby

5. 6. 2013 | Bednářová Daniela
Jak dostat muži pleťovou masku na obličej? Nejdřív mu ji dejte do poštovní schránky.

Zásilkové služby jsou populárním a velmi účinným způsobem, jak dostat zboží k zákazníkům. Mezi první průkopníky patří i firma Birchbox, která začala s rozesíláním vzorků kosmetických přípravků pro ženy v roce 2010. V krabičce, kterou každý měsíc firma sestavuje, je vedle vzorkových velikostí přípravků také alespoň jedno tradičně velké balení. Na základě testování vzorků je pak pro zákazníky mnohem snazší rozhodnout se pro nákup velkého balení a je to mimo jiné vynikající způsob, jak představit nové produkty.


Popularita Birchboxu se rychle rozšířila. Kromě Ameriky už firma působí i v západní Evropě (Velká Británie, Španělsko, Francie) a další oblastí pro expanzi představuje pro firmu i mužská část populace. Možná i proto prošel Birchbox změnou vzhledu. Ta se týká v podstatě celé komunikace firmy. Jinak vypadají nejen webové stránky, ale i krabičky, které každý měsíc chodí předplatitelům. Genderově stereotypní rozdělení na růžovou krabičku pro ženy a modrou pro muže je pryč. Nahradila je bílá a černá.


Webová stránka je také nově “unisex” s většími obrázky. Dříve byla dominantní dámská verze balíčku, nyní jsou obě verze skryty pod záložkou Box.

 

 

Společnost také svým zákazníkům na nových stránkách nabízí detailnější dotazníky, na základě kterých budou boxy co nejvíce odpovídat jejich preferencím a požadavkům.

Birchbox inspiroval i řadu zásilkových služeb u nás. Z těch původně zaměřených na ženy je to Ladybox a Senzabox, ale ani muži nepřijdou zkrátka a mohou si objednat Chlapskou zásilku. Některé z těchto společností si také uvědomují, že i opačné pohlaví, než to na které se zaměřili původně, by mohlo mít zájem o jejich zásilku. Senzabox má plnohodnotnou variantu pro muže Senzabox HERO, ta se začala poprvé distribuovat tento týden. Chlapská zásilka má sice na webu sekci pro ženy, ale neznamená to, že by měla firma v nabídce produkty i pro ženské holení a dámské spodní prádlo. Jen tak umožňuje ženám nakupovat tyto potřebné věci svým mužům, přítelům a synům a přidat k balíčku třeba i osobní vzkaz.

Dalším společným prvkem Birchboxu a českých zásilkových služeb je i rozšiřování sortimentu. Kromě kosmetiky totiž Birchbox začal nabízet i doplňky a hry. Chlapská zásilka zase například přidala sortiment zubní hygieny.


Zdroje: www.mashable.com, www.birchbox.com

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: