Budoucností českých slevových portálů jsou slevové agregátory

2. 6. 2011 | ZeB
Slevových portálů funguje nespočet, pro spotřebitele jsou však nepřehledné. Budoucnost webů na slevy proto spočívá ve slevových agregátorech.

Slevových portálů je v České republice prozatím více než 250 a nejspíš ještě několik dalších přibude. Nabízejí denně stovky různých slev, každý má minimálně dvě až tři nové denně. Portálů funguje v současnosti nespočet, jsou nepřehledné, málo známé – pro běžného nakupujícího není možné se v tisících nabídek orientovat. Budoucnost webů na slevy proto spočívá ve slevových agregátorech – podmínky jsou však pro sevové weby velmi nevýhodné.

Ani nejoblíbenější a nejúspěšnější slevové portály nemohou dlouhodobě příliš konkurovat rozmachu slevových agregátorů. Ty si totiž zakládají na velmi široké nabídce slev (leckdy až 1400 nových slev denně), což samotný web nabídnout nemůže. S tím je spojena samozřejmě i jednoduchost vyhledávání – podle města, zaměření slevy, ceny, velikosti slevy. Podle všech těchto kritérií se dá na nejlepších slevových agregátorech dostat k nejlepší nabídce podle daných představ.

Pro slevové weby tato situace však není příliš příznivá. Denně vybírají nabídky s nejlepšími slevami, ale bez agregátorů se ve finále neobejdou. Ti, kteří agregátory provozují, to vědí a snaží se na slevových portálech co nejvíce vydělat. Ať už počátečními poplatky za zveřejnění nabídky, které bývají vysoké, nebo placením za prokliky, i když nedojde k samotnému nákupu.

Podle zkušeností slevových webů dokonce až 15 procent prokliků na samotné nabídky nekončí nákupem. Ale i za ty si nechávají agregátory platit. Vzniká tak začarovaný kruh, jelikož weby musí platit draze za nabídky na agregátorech, slevy pak nejsou ty nejnižší, které by mohly nabídnout, a ten nejvyšší užitek z toho nakonec nemá ani jedna strana – ani web, ani poskytovatel slevy, ani zákazník, pouze agregátor.

Ideálním řešení by mohly být platby, které by slevové weby odváděli agregátorům pouze za zprostředkované a zakoupené slevy. Uvidíme, zda se tímto směrem začne trend ubírat. V současné době na této bázi již funguje např. server Slevyaktuálně.cz

 

 

 

 


 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: