Cannes Lions: PENNY ovládlo kategorii Print & Publishing s balením produktů dávajícím cenu na první místo
Letošní Cannes Lions ukazují, že nejvyšších poct se může dočkat i čistě utilitární pojetí reklamy s jasným cílem prodávat. Přesně taková kampaň letos ovládla kategorii Print & Publishing.
Grand Prix si v ní odnesla kampaň „Price Packs” (Cenové balíčky), kterou pro potravinový řetězec PENNY vytvořila agentura Serviceplan Germany.
V době vysoké inflace a cenových výkyvů v Evropě změnil diskont PENNY v Německu balení pěti vlastních výrobků, aby zdůraznil jejich stabilní ceny.
Právě cena hrála na nových obalech prim a velikostně výrazně převalcovala i samotnou značku. Ač by se mohlo zdát, že jde o poškozování brandu, ve skutečnosti se tím v PENNY pasovali do role řetězce, který nepanikaří a nechává ceny na důležité zboží nízko.
Brand manažer PENNY Werner Hesse-Quack k tomu uvedl:
„Když to dáte na obal, tak to nemůžete jednoduše změnit. Je to náš slib zákazníkům.”
Během prvních čtyř týdnů kampaně zaznamenali v PENNY z hlediska obratu nejsilnější měsíc a prodali více než 1,4 milionu výrobků. Značka navíc mohla slavit 2220% nárůst asociace se stabilitou ceny a získaný prostor v médiích v ceníkové hodnotě 120 milionů dolarů.
Privátní značky potravinových řetězců obvykle napodobují známé konkurenty nebo volí nevýrazný design, podoba obalů Price Packs se tak vymyká. Tyto výrobky vynikají v regálech tím, že zdůrazňují cenu jako určující prvek, takže zákazníci mohou rychle rozpoznat nejvýhodnější nabídku.
„V marketingu se často musíte rozhodnout mezi propagací ceny nebo produktu. Jsme rádi, že jsme našli způsob, jak dělat obojí," uvedl při zahájení kampaně kreativní ředitel agentury Serviceplan Germany, Till Diestel.
Spuštění Price Packs na podzim loňského roku bylo podpořeno celostátní kampaní, která zahrnovala billboardy, plakáty, digitální displeje a sociální média. Kampaň je věrná minimalistickému étosu obalu a zachovává jasné a přímočaré sdělení, které zdůrazňuje produkt a jeho cenu. Digitální billboardy se dokonce přizpůsobily tak, aby zobrazovaly výrobky v závislosti na denní době, kdy se budou s největší pravděpodobností používat.
Zdroj: Cannes Lions / Love The Work