VUT v Brně rebranduje. Tenké linie střídá písmeno T

22. 10. 2015 | redakce
Vysoké učení technické v Brně je v posledních letech vysokou školou s možná nejvýraznějším marketingem v České republice. Nyní přistupuje k rebrandingu. Jak se vám nový univerzitní kabát líbí?

Vysoké učení technické v Brně je v posledních letech vysokou školou s možná nejvýraznějším marketingem v České republice. Nyní se univerzita odhodlala k rebrandingu.

Vysokému učení technickému v Brně se nejčastěji říká VUT, možný je také název brněnská technika. Právě ke slovům „technika“ a „technologie“ odkazuje písmeno T v novém logu univerzity. Po 19 letech tak dosavadní tenké linie vystřídá výrazný červenobílý vizuál. „Předchozí vizuální styl byl vzhledem k subtilnosti linií často špatně reprodukovatelný, zejména na menších plochách. A samotné logo bylo nevýrazné, snadno přehlédnutelné,“ okomentovala původní značku VUT v Brně prorektorka pro marketing a vnější vztahy Irena Armutidisová.

Výrazná bílo-červená kombinace barev navíc připomíná spojení s Brnem, kde VUT sídlí. Vítězný návrh grafického studia ReDesign zpracoval písmeno T jako detail stavebního překladu. Jiní v něm zase vidí rozdělení pixelů v rastrové grafice. Precizní konstrukce loga tak logicky vychází z technického způsobu myšlení, které se VUT snaží podporovat.

Novému vizuálnímu stylu předcházelo zadání soutěže, ve které odborná komise složená z grafiků a typografů nakonec vybrala návrh autorské dvojice Klára Kvízová a Petr Krejzek. „Grafické T evokuje architektonický prvek architráv (stavba), konstrukční fragment (inženýrství), pixelové rozhraní (informatika) i symbol tváře (humanitní obory školy). „Značka má působit pozitivně, sebevědomě a racionálně,“ popsala širší souvislosti spoluautorka vítězného návrhu Kvízová, podle které červená barevnost nepřímo navazuje na tradici české avantgardy, např. na dílo Ladislava Sutnara.

Kromě nového loga přináší jednotný vizuální styl i sjednocení písma na font Vafle nebo nový modulární systém skládání názvu univerzity spolu s názvy jednotlivých fakult. „Byli bychom rádi, kdyby nová značka přispěla k tomu, že VUT bude vnímáno jako silná, stabilní a moderní instituce, na jejíž půdě vzniká obrovské množství zajímavých projektů, patentů a objevů, které si zaslouží náležitou pozornost nejen v České republice, ale i v zahraničí,“ dodala Armutidisová.

Loga VUT i jednotlivých fakult si můžete prohlédnout níže:






To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: