IKEA v ČR spustila online nakupování

1. 9. 2016 | redakce
IKEA překvapuje. Spouští online nakupování dříve, než se čekalo.



Zákazníci švédské společnosti IKEA mohou v České republice nakupovat také online. IKEA Česká republika k dříve představené online službě „Klikni a vyzvedni“ nyní nabízí i transportní služby. Zákazníci si v rámci nové služby „Klikni a dovezeme“ vybírají, platí a objednávají dovoz bytového zařízení prostřednictvím online platformy na internetových stránkách www.IKEA.cz. Online nakupování je k dispozici zákazníkům po celé České republice od 1. září.

Společnost IKEA Česká republika tímto krokem spouští prodej svých produktů a bytového zařízení prostřednictvím nového prodejního kanálu. V IKEA si vážíme všech zákazníků po celé České republice, chceme jim být vždy co nejblíže a nabízet jim pohodlné nakupování a  vysoký standard služeb. Naším cílem je také neustále rozšiřovat podnikání a nabízet naše bytová řešení a produkty prostřednictvím více prodejních kanálů, aby si každý zákazník mohl podle svých individuálních potřeb a požadavků sám rozhodnout jak, kdy a kde si bytové zařízení nakoupí, vyzvedne či nechá doručit,“ říká Marek Feltl, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. A dodává: „Naši zákazníci se dlouhodobě a velmi silně dožadovali možnosti nakoupit výrobky IKEA prostřednictvím internetu, a proto jsme všichni rádi, že jim ji nyní můžeme nabídnout.“

Využitelnost služby „Klikni a vyzvedni“ kazila poměrně vysoká cena převyšující 400 korun. Dle manažerky e-commerce v IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko, Niny Malákové, ji využilo v prvních týdnech od spuštění v červnu necelých 500 zákazníků. Možnost dovést zboží skutečně až domů je ovšem již skutečným příchodem e-shopu.


Cena za dopravu se neurčuje podle váhy nakoupeného zboží, ale podle jeho ceny. Čím je dražší, tím více zaplatíte i za dopravu.

Zákazníci si v rámci online nakupování rozhodují, jaké z nabízených služeb a možností využijí. Na www.IKEA.cz a stránce svého obchodního domu IKEA si vyberou zboží, vloží ho do nákupního seznamu, a poté se rozhodnou, jestli si chtějí vyzvednout produkty přímo v obchodním domě (Klikni a vyzvedni), nebo využijí transportní služby (Klikni a dovezeme). Následně svůj nákup zaplatí online. Zákazníci si vybírají prakticky z celého sortimentu několika tisíc výrobků IKEA kromě několika produktů specifického sortimentu jako jsou rostliny a potraviny. „Naším cílem bylo co nejvíce zjednodušit celý proces nákupu a zajistit  přehlednost samotných služeb a jejich cen. Proto se například výše ceny za transportní služby odvíjí pouze od hodnoty zakoupeného zboží, nikoliv od množství produktů, či celkové hmotnosti objednávky. Ceny za služby jsou stejné jako pro zákazníky, kteří si je objednávají přímo v obchodním domě,“ dodává Maláková.IKEA ČR též snížila cenu za službu vyzvednutí a přípravy zboží dle nákupního seznamu na 300 Kč.

IKEA v České republice tak představuje lokální řešení nákupu online ještě před uvedením globálního e-commerce řešení na tuzemský trh. Jeho zavedení je v České republice plánováno na období 2018–2019 a bude zachovávat současné online prostředí na internetových stránkách a dále jej vylepšovat. K úpravě však dojde především v samotném provozu společnosti IKEA ČR. „V rámci našeho lokálního řešení „Klikni a dovezeme“ připravujeme jednotlivé objednávky přímo v našich obchodních domech a doručujeme je ve spolupráci s našimi lokálními partnery v oblasti dopravy. V budoucnu bude některé objednané zboží našim zákazníkům doručováno přímo z našich globálních centrálních skladů,“ doplňuje Maláková.

Společnost IKEA ČR dále vylepšuje i ostatní služby pro zákazníky a to s cílem zajistit maximální spokojenost všech zákazníků. Zákazníci mohou vrátit zboží bez udání důvodu do 365 dní od nákupu. Nově od srpna mohou takto vrátit i nepoužité výrobky, které jsou již rozbalené či sestavené.

Kam dál?

Internetový obchod IKEA není zatím příliš odladěný. Podívejte se na jeho hodnocení v článku E-shop IKEA trpí řadou dětských nemocí. Možná ho ani nenajdete.

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: