Mastercard mění své logo a odstraňuje z něj název

9. 1. 2019 | Milada Zemanová
Poprvé po 20 let společnost Mastercard změnila své logo skutečně zásadně. Odstranila z něj název firmy a chce se tak zařadit mezi ikonické značky, které zákazníci poznají i bez textu.

Společnost Mastercard, která zprostředkovává peněžní transakce svými platebními kartami, je na trhu od roku 1966 (tehdy byla ještě známá pod názvem Interbank a později jako Master Charge). A nyní, poprvé za 20 let, došlo k skutečně zásadní změně jejího loga. Za jeho novou podobou stojí partner designové konzultační společnosti Pentagram, Michael Bierut, a jeho tým.

Ikonické kruhy v logu zůstávají, nicméně mizí z nich právě název společnosti, který do nich byl vepsán. Nový design bude zahrnut do většiny produktů a služeb společnosti, včetně známé digitální peněženky Masterpass.

Raja Rajamannar, ředitel pro marketing a komunikaci společnosti Mastercard, uvedl, že téměř dva roky prováděli výzkumu, aby se ujistili, že se lidé dokáží identifikovat s logem beze slov. Rajamannar dále doplnil:

Reinvence v digitálním věku vyžaduje moderní jednoduchost a s více než 80% lidí, kteří spontánně rozpoznávají kartu MasterCard beze slova MasterCard', jsme se cítili připraveni udělat tento další krok v rámci evoluce naší značky."

Odstraněním názvu z loga se chce Mastercard vyrovnat jiným značkám, které jsou natolik známé, že je zákazníci snadno rozpoznají jen podle znaku.

Jak se logo této společnosti vyvíjelo v jednotlivých letech se můžete podívat v dvou přehledu níže. 

Michael Bierut k novému logu dále doplnil:

Společnost Mastercard měla velké štěstí, že byla svého založení zastoupena dvěma propojenými kruhy, jedním červeným a jedním žlutým. Nyní chceme tento symbol nechat zářit samostatně”.

Na ukázky použití loga z poslední iterace před 2 lety se můžete podívat níže. Ta stávající se liší právě jen odstraněním názvu poblíž slavného „Vennova diagramu". 

Odborník na grafiku Armin Vit z portál Under Consideration tento design zhodnotil následovně:

Na první pohled vypadá téměř jako dětská verze originálu. Nevypadá korporátně, což může být znepokojující. Chápu, že Mastercard je primárně spotřebitelská značka víc než korporátní, ale stále zjišťuje finanční transakce a neměla by působit jako technologický startup. Nebo možná měla. Nové logo ze sebe setřásá nádech finanční instituce, ale současně zachovává základní strukturu, která vznikla před téměř 50 let ve formě dvou překrývajících se kruhů".

Neexistuje žádný nebo důvod k opuštění těch dvou kruhů. Oranžová vede k lepšímu digitálnímu dojmu a typografie je ekvivalentní Helvetice šedesátých let. Není to průkopnické logo, není inspirující, a ani není moderní, ale dělá svou práci a dělá ji dobře," shrnul pak Vit změnu loga, která není dech beroucí, ale prostě jen povedená. Aktuální proměna je jen dokončením evoluce o krok dál. 

Zdroje: Brand New, Vox, The Wall Street Journal, MasterCard

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: