Reklama týdne: John Lewis - Medvěd a zajíc

12. 11. 2013 | Petr Michl
Britský naloobchodní řetězec, John Lewis, natočil krátký vánoční film kombinující 2D a 3D technologii. Nechte se unést dokonale zprodukovaným kouzlem Vánoc.

Klient: John Lewis

Agentura: adam&eveDDB

Země:
Velká Británie

Vánoční reklamy jsou plné kýče. Mezi těmi, co skutečně pohladí a těmi, které vyzní jako ohraný kalkul, je často velmi tenká linie. Britský maloobchodní řetězec John Lewis zvládá už roky stát na její správné straně. Jeho nejnovější spot The Bear and the Hare (Medvěd a zajíc)  vytvořený agenturou adam&eveDDB není výjimkou. Navíc mimo „zahřátí u srdce" přidává i rozměr ohromení. Krátký film o dvou zvířecích kamarádech v předvánočním čase kombinuje tradiční kreslenou 2D animaci a ručně vytvářený model 3D světa s dotekem počítačové postprodukce. První technologie mu dává něco z duše desítky let starých Disneyovek, vizuálně atraktivní 3D svět pak nese současné kouzlo. Video od zveřejnění 8. listopadu již zaznamenalo přes 4 miliony zhlédnutí.

V příběhu inspirovaném dětskou knihou Bear Stays Up for Christmas není medvěd zprvu vůbec unesen kouzlem vánočních příprav. Jeho kamaráda zajíce to mrzí a s pomocí dárku ho dokáže o smyslu Vánoc přesvědčit. Jednoduchému ději pomáhá především atmosféra i hudební podkres v podobě písně Somewhere Only We Know od skupiny Keane přezpívané jednou z nejpopulárnějších britských zpěvaček, Lily Allen. V tomto aspektu můžeme nacházet paralely s jedněmi z nejúspěšnějších reklam posledních dvou let od Chipotle, které zbrojí proti velkochovům a industrializaci zemědělství. I v nich se coverů populárních písní zhostili slavní umělci v podobě Willie Nelsona a Fionny Apple. Stejně jako v případě předělávka v podání Lily Allen, se také objevily jejich songy na iTunes ke stažení. Krátký film Scarecrow od Chipotle byl doplněn mobilní hrou. John Lewis rozšiřuje reklamu o celou řadu doplňků, od plyšáků hlavních hrdinů přes chlupaté medvědí pantofle až po interaktivní e-book. Samozřejmě nechybí ani speciální twitterový účet ústředních postav.

Pokud jste vánoční cynici a dosud vás medvěd ani zajíc dostatečně neoslovili, podívejte se na krátké video ilustrující natáčení. Množství práce, které je za výslednými dvěma minutami filmu, je tak enormní, že je třeba autorům vyseknout velkou poklonu.

Tipy redakce:

John Lewis natáčí populární vánoční výpravné reklamy již několik let po sobě. Loni vsadil na příběh sněhuláka, který neváhá při cestě za dárkem pro svou družku překonat řeku, hory i nástrahy Londýna. Hudební podkres obstarala skladba The Power of Love od skupiny Frankie Goes to Hollywood, která v podání Gabrielle Aplin vyzněla o poznání něžněji.

V roce 2011 zaznamenala výrazný úspěch reklama zachycují příběh malého chlapce těšícího se na 25. prosince ráno, kdy se v anglosaských zemích rozdávají dárky. Pointou je, že místo vyhlížení rozbalování vlastních prezentů se těší na okamžik, kdy předá svůj dárek rodičům. Naplňuje tím slogan společnosti John Lewis: „For gifts you can't wait to give."

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: