Společnost SSGA stála za kampaní Nebojácná dívka. Teď sama čelí obvinění z genderové diskriminace

26. 10. 2017 | Kristýna Vozková
Na jaře investiční společnost SSGA bojovala za rovnost žen na Wall Street prostřednictvím kampaně Fearless Girl. O pár měsíců později ale sama čelí obvinění z genderové diskriminace a 300 ženám bude muset vyplatit odškodné ve výši 5 milionů dolarů.

Investiční společnost SSGA byla obviněna z platové diskriminace žen. Toto obvinění je paradoxní zejména proto, že právě SSGA stála za umístěním Nebojácné dívky na Wall Street a v rámci kampaně "Fearless Girl"  poukazovala na genderovou nerovnost a rozdíly ve výši platů mezi muži a ženami v korporátech. Zdůrazňovala fakt, že společnosti s ženami ve vedení vykazují lepší finanční výsledky a apelovala na 3 500 firem, do nichž investuje, aby zvýšily podíl žen ve svém vedení. 

Podle auditu, který proběhl v roce 2012 na bostonské pobočce firmy, ale již od roku 2010 vyplácela svým zaměstnankyním na vysokých manažerských pozicích menší platy než jejich mužským kolegům. Další obvinění se týkalo také rasové diskriminace zaměstnanců. Společnost obě obvinění odmítla, ale i přesto vyplatí odškodné ve výši 5 milionů dolarů více než 300 ženám a 15 mužům, které měla kvůli jejich pohlaví či rase finančně znevýhodňovat. 

Firma vydala v této věci oficiální prohlášení, ve kterém uvedla, že veškeré aktivity související s platovým ohodnocením zaměstnanců podléhají přísné interní kontrole, aby bylo zajištěno, že budou genderově i rasově nediskriminující.  

Dále na svou obranu uvedla, že v letošním roce hlasovala proti znovuzvolení významých členů více než 400 společností, v jejichž vedení stáli jen muži. Také nedávno představila svůj SPDR Exchange Traded Funds, který se zaměřuje na firmy, které mají vyšší počet žen ve vedoucích pozicích.

I přes tyto argumenty však zůstává otázkou, na kolik budou vyjádření firmy pro její klienty důvěryhodná a zda a do jaké míry kauza společnost ovlivní. Přeci jen kázat vodu a pít víno se nemusí vždy vyplatit.

Kam dál?

Připomeňte si kampaň Fearless Girl, ve které SSGA prostřednictvím bronzové sochy umístěné na Wall Street dávala světu najevo svůj názor, že společnosti s ženami ve vrcholovém managementu vykazují lepší finanční výsledky.

Zdroje: bbc.com, bloomberg.com, businessinsider.com

Štítky dokumentu: Krizová komunikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: