Alza.cz přichází s konceptem prodejny budoucnosti. Nepotřebuje prodavače a nakoupíte v ní nonstop

12. 1. 2018 | Petr Michl
Česká jednička mezi e-shopy skřížila AlzaBoxy s výdejním systémem a prostorem prodejny. V ní půjde nejen vyzvedávat zboží, ale také nakoupit velkou část sortimentu s asistencí odborníků přes videoterminál.

Prodejna, v které si můžete nakoupit 24 hodin denně. To slibuje pilotní prodejna jedničky mezi českými e-shopy Alza.cz, která bude otevřena příští týden u výstupu metra Flora. Zákazník si vybere zboží sám nebo mu pomohou celé řady odborníků na video chatu, objedná a ihned vyzvedne.

Vývoj prodejny o rozloze 60 m² prý stál 5 milionů korun. Cílem projektu je přiblížit se maximálně individuálním požadavkům zákazníků a vyjít jim vstříc zejména časově – jde o rychlý a pohodlný nákup. Nikdo by v něm neměl stát frontu, ani čekat – otevřeno bude 365 dní v roce, 24/7. Pilotní provoz odstartuje v provozovně na Floře (na rohu ulic Vinohradská a Jičínská, naproti OC Flora) a poběží několik týdnů, v plánu jsou však další pilotní provozovny na stanicích metra Můstek a Budějovická.

„V prodejně s neomezenou otevírací dobou budou k dispozici i služby, na které jsou lidé zvyklí z klasických shopů. Zákazník může nakoupit v naprostém soukromí. Bude-li však chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může jednoduše využít video terminál a promluvit si s odborníkem na vybraný segment. I v tomto ohledu nový koncept posouvá nákupní komfort dopředu. V žádném jiném obchodě na světě nemá nakupující k dispozici 100 odborníků na jednom místě,“ uvedl Jan Moudřík ředitel expanze a facility v Alza.cz s tím, že za celým pilotem stojí tým mladých kreativců, kterým dává prostor a důvěru pro realizaci dobrých nápadů.

Samoobslužná prodejna navzdory své velikosti zvládne obsloužit přes 1 000 zákazníků denně . Vše funguje velmi jednoduše: v malé vstupní místnosti si uživatel na vestavěném počítači sám nebo s pomocí odborníků na video terminálu objedná požadované zboží a vybere doručení prodejna budoucnosti. Jakmile zaplatí (kartou nebo on-line), automaticky se otevírají prosklené dveře do další místnosti, na podlaze se rozsvítí návodné světelné LED diody ukazující směr vydání, rozsvítí se také sloupec se schránkou i box samotný. 

           

V místnosti jsou ve 40 sloupcích stovky výdejních schránek různých velikostí vycházejících z rozměrů nejprodávanějšího sortimentu vybraného výhradně na základě preferencí zákazníků. Odnést okamžitě si tak lze například parfémy, telefony, počítače, ale i  velkou televizi s úhlopříčkou až 150 cm.  

Vývoj a realizace trvala rok, vše se programovalo interně. Provozovna je vybavena schránkami upravenými na míru 80% portfolia. V něčem jde koncept prodejny přirovnat ke zkřížení již nyní funkčních elektronických výdejních panelů, kde lidé identifikují a zaplatí svou objednávku, a tzv. AlzaBoxů. Ty se nicméně nenachází v prostorách prodejny a slouží pouze k výdeji velikostně menších objednávek.

Pokud se po vyhodnocení projekt ukáže jako smysluplný, připraví se další provozovny tohoto typu i v sousedních zemích, kde má Alza pobočky – Slovensko, Maďarsko, Rakousko.

Štítky dokumentu: E-Commerce Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: