ČT by měla dávat 80 procent příjmů z reklamy na kulturu

16. 7. 2010 | ČTK
Česká televize by měla až 80 procenty svých příjmů z reklamy dotovat českou kulturu a především kinematografii. Počítá s tím zákon, který do sněmovny odeslal Senát. Cílem je zajistit stálé financování Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a Státního fondu kultury.

 

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Česká televize by měla až 80 procenty svých příjmů z reklamy dotovat českou kulturu a především kinematografii. Počítá s tím zákon, který do sněmovny odeslal Senát. Cílem je zajistit stálé financování Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a Státního fondu kultury.
S koncem letošního roku totiž vyprší povinnost pro ČT dotovat měsíčně 12,5 milionu korun kinematografický fond. "Navrhovaná úprava vychází z potřeby naplnit jak státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, tak Státní fond kultury trvalým příjmem z reklamy v České televizi, která by měla být zachována v současném rozsahu," odůvodňují návrh jeho autoři v důvodové zprávě zákona. V té také uvádějí, že očekávaný příjem z reklamy bude 600 milionů korun ročně.
Podle návrhu by tak přibližně po 240 milionech získaly oba fondy, zhruba 120 milionů by pak šlo na zvláštní účet, ze kterého by byly hrazeny výdaje související z digitalizací Archivu ČT.
Veřejnoprávní televize by podle předlohy směla reklamu dál vysílat i po přechodu na zemské digitální vysílání, a to v současném rozsahu. Původně se počítalo, že reklama z ČT postupně zmizí. Čas vyhrazený reklamě na prvním programu by nesměl přesáhnout 0,75 procenta denního vysílacího času, na ostatních programech nesmí přesáhnout 0,5 procenta vysílacího času. Večer by vysílání reklamy nesmělo přesáhnout šest minut během jedné hodiny.
Díky novele by mohly být z povinnosti platit koncesionářské poplatky definitivně vyloučeny například mobilní telefony či počítače. Text novely konkrétně hovoří o "přístrojích, které jsou užívány výlučně pro jiné účely, než pro individuálně volitelnou reprodukci rozhlasového nebo televizního vysílání".

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: