Děti už neuvidí v rámci Googlu Ads a YouTube reklamy na nezdravé potraviny a nápoje

5. 10. 2020 | Milada Zemanová
Reklamy na colu, mléčný koktejl nebo bonbony — nic z toho už v rámci obsahové sítě Googlu ani na YouTube na uživatele mladší než 18 let nezacílite. Již od 6. října.


Zdroj: Stock Photos on Shutterstock

Dětská obezita je závažným zdravotním problémem, který ohrožuje stále více dětí. V současnosti ve světě trpí obezitou každé sedmé dítě. Podle údajů Světové zdravotnické organizace v České republice trpí více než 27 % dětí nadváhou a téměř 10 % dětí je obézních. Boj proti obezitě bojkotují četné reklamy prezentující nezdravá jídla, kterým mladí lidé často těžko odolávají.

Google se proto rozhodl zakročit a zakáží reklamy propagující tzv. junk food na děti mladší 18 let. Zákaz se vztahuje na zobrazování reklam na potraviny nebo nealkoholické nápoje s vysokým obsahem tuku a cukru. Tento zákaz bude platit pro inzerenty cílící na mladé diváky v Evropské Unii a Velké Británii a začne platit od 6. října 2020. Zákaz se vztahuje na reklamy v Obsahové síti Google a na YouTube.

Tato úprava je reakcí na unijní legislativu. „Zásady pro reklamu neustále přehodnocujeme a aktualizujeme tak, abychom splnili nové reklamní standardy. Zároveň se snažíme ochránit děti tím, že filtrujeme reklamy, které mohou na našich platformách vidět. Kvůli nadcházející implementaci Evropské směrnice o audiovizuálních mediálních službách jsme chtěli pro inzerenty vytvořit bezproblémový proces, jak se těmito novými standardy v inzerci řídit," uvedla pro Marketing Journal Alžběta Houzarová, manažerka komunikace české pobočky Googlu.

Inzerci je potřeba nahlásit

Pokud inzerent v rámci Google Ads vytváří reklamy právě na potraviny či nealkoholické nápoje s vysokým obsahem tuku, cukru nebo soli, musí tuto skutečnost sám Googlu oznámit. Dle vyjádření Googlu bude reklama jako problematická ve chvíli, kdy je v kreativě (v textu, na snímku, jako audio nebo video) nebo na cílovém webu zmíněna alespoň jedna potravina, nápoj nebo jídlo zmíněné kategorie.

Výjimku z těchto pravidel tvoří reklamy nebo cílové weby, které sice zobrazují některý ze zakázaných produktů, ale účelem je propagace produktu nebo služby, který s potravinami nebo nápoji nesouvisí. Může se jednat například o reklamu zaměřenou na turistický ruch, pečení apod.

Pokud inzerent přeci jen spustí kampaň na některý ze zakázaných produktů, budou jeho reklamy zamítnuty do doby, než odstraní důvod zamítnutí.

Reklama, jako je ta níže na Brumíka, by neměla být od 6. října cílena na uživatele mladší 18 let.

Google přidává i příklady potravin nebo nealkoholických nápojů s vysokým obsahem tuku, cukru nebo soli:

● slazené nápoje (sycené nápoje, vody, džusy, káva, čaje nebo nápoje pro sportovce s přidaným cukrem nebo jinými kalorických sladidly), energetické nápoje,

● koblihy, koláče, sušenky, sladké pečivo, croissanty, cukrářské výrobky,

● konzervované ovoce v sirupu, sušené ovoce s přidaným cukrem,

● čokoládovo-oříškové pomazánky, studentské směsi nebo oříškové tyčinky s čokoládou a cukrovinkami, oříšky s cukrovou nebo medovou polevou,

● mléčné koktejly,

● vepřové a hovězí klobásy nebo párky, salámy, pršuty, slanina, smažená masa a ryby,

● pizza, hamburger s hranolkami, smažená jídla (například smažené krokety),

● cukrovinky, čokoláda, sladkosti a bonboniéry, želatinové bonbony, zmrzlina, pěnové bonbony,

● máslo, sůl, kalorická sladidla (např. javorový sirup, agávový sirup, med, cukr), kokosový olej.

V Centru zásad Google Ads můžete pak zjistit, že 100 % džus, mražené ovoce nebo zelenina mohou být v pořádku, zároveň v něm najdete i nutriční profil určující, které potraviny už spadají mezi ty problematické.

Zdroje: Zdravi.euro, Google

Štítky dokumentu: Google PPC

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: