dTest zastupující přes 100 tisíc spotřebitelů síťové mobilní operátory nezaujal. Jeho aukci vyhrál virtuální operátor MOBIL OD ČEZ

14. 6. 2017 | Petr Michl
Snaha dTest o prolomení vysokých cen mobilních operátorů skončila jen potvrzením statu quo zdejšího oligopolu. Aukce v hromadné změně operátorů nepřinesla nabídku zahrnující slušný datový tarif.

Předražené mobilní tarify pro fyzické osoby a obrovský rozdíl ve srovnání s těmi, na které dokážou dosáhnout firmy a organizace. To byly hlavní důvody motivace spojit se a vyjednat si lepší podmínky. Spotřebitelská organizace dTest v rámci své iniciativy Chci výhodnější tarif zastupovala více než 100 tisíc lidí, s touto silou oslovila ve veřejné soutěži o nejvýhodnější paušály všechny české mobilní operátory. Nyní ohlášené výsledky jsou ovšem poněkud rozpačité.

Žádný z velkých síťových operátorů se soutěže totiž nezúčastnil. Vítězem aukce v hromadné změně operátorů pořádané spotřebitelskou organizací dTest se stal operátor MOBIL OD ČEZ, který nabídl nejnižší ceny.. Vítězné tarify, o které soutěžili virtuální operátoři, osloví uživatele, kteří preferují nízkou cenu a vystačí si s menším objemem dat. Za nejlevnější vysoutěžený tarif zaplatí zákazníci 73,50 Kč.

Čtyřhodinová aukce, v níž operátoři soutěžili o nejvýhodnější nabídku volání, SMS a dat pro více než 100 000 uživatelů, proběhla 9. června.

„Neúčast tří největších operátorů je vizitkou jejich přístupu k českým spotřebitelům. Fakt, že ani sto tisíc zákazníků jim nestálo za to, aby se zúčastnili soutěže, dokládá, že na pověsti jim příliš nesejde a nejdůležitější je pro ně zachování statu quo, tedy vysokých cen za neodpovídající služby,“ říká Martin Černý, ředitel dTestu.

Vítěz aukce, operátor MOBIL OD ČEZ, nabídl nejnižší cenu dvou soutěžených tarifů A
a B. Za objemově nejmenší soutěžený Tarif A bez dat (100 volných minut, 50 volných SMS) zaplatí zákazníci 73,50 Kč. Stejný tarif obsahující 50 MB dat (tedy 100 volných minut, 50 volných SMS, 50 MB) bude stát 95,50 Kč. Po vyčerpání datového limitu si zákazníci budou moci dokupovat data po 250 MB za 58 Kč.

Cena soutěženého Tarifu B bez dat, který zahrnuje 500 volných minut a 250 volných SMS, bude 304 Kč. Zákazníci si budou moci zvolit stejný tarif zahrnující i 250 MB dat (tedy 500 volných minut, 250 volných SMS, 250 MB) za 364 Kč. V rámci tohoto tarifu je možné dokupovat data po 500 MB za cenu 93 Kč.

V aukci byly vypsány ještě další dva tarify nabízející 1000 minut, 500 SMS a 500 MB (s možným dokupem dat po 1000 MB), respektive 9999 minut, stejný počet SMS a 2000 MB (s možným dokupem dat po 4000 MB). Ty nebyly vysoutěženy žádným ze zúčastněných operátorů. „Je smutnou realitou českého telekomunikačního trhu, že virtuální operátoři nemají možnost nabízet konkurenceschopné ceny velkých objemů dat. Nakupují data od velkých síťových operátorů za tak vysoké velkoobchodní ceny, že jim nedovolují jít s cenou pro koncového zákazníka o mnoho níže. Dá se to shrnout jednoduše: velcí operátoři nechtějí, malí nemohou. A český spotřebitel má málo dat, zato platí a platí,“ komentuje situaci Martin Černý.

Tato neochota okoliv měnit na současném stavu byla patrná již na přístupu síťových operátorů k podobné iniciativě, kterou na konci minulého roku zkoušela městská část Brno-střed. Ta zastupovala až 90 tisíc obyvatel. Přesto se do veřejné soutěže nikdo nepřihlásil.



dTest zkoušel aktuálně podobný přístup zastupování co největší skupiny spotřebitelů ve snaze vyjednat výhodnější podmínky i ve vztahu k poskytovatelům energií. Výsledná cena je v tomto případě dostupná na chcivyhodnejsienergie.cz.   

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: