Férový tendr vstoupil do další etapy

4. 4. 2017 | redakce
Pravidla pro efektivní a transparentní tendrování komunikačních agentur dostala rozšířenou podobu. Podle dokumentu AKA teď budou moci postupovat zkušení zadavatelé i nováčci.

Asociace kreativních agentur představila novou, rozšířenou verzí Férového tendru. Zatímco původní dokument, který už existuje tři roky a připojila se k němu řada dalších organizací asociací v Čechách i na Slovensku, stanovil základní principy, nový Férový tendr má charakter jednoduché kuchařky.

„Je to s podivem, ale i v roce 2017 vypisují i renomované instituce podivná výběrová řízení, z nichž není patrno, co vlastně poptávají a kdo a podle jakých parametrů to bude posuzovat. Proto jsme učinili další krok, aby podle metodiky mohl postupovat třeba i začátečník,“ říká výkonný předseda Marek Hlavica. Agentury AKA si už zvykly vyměňovat informace o špatně vypsaných tendrech a do takových se leckdy ani nehlásí.

Současně dodává, že AKA je připravena pomáhat napsat správně poptávku i formou konzultací. Službu, která se osvědčila u orgánů státní a veřejné správy – AKA konzultovala zadávací dokumentaci například pro Český rozhlas, hl. m. Prahu nebo Jihomoravské inovační centrum, teď rozšiřuje i na komerční sféru.

„Je třeba uvažovat pragmaticky – správně a srozumitelně formulované zadání a efektivně vedený tendr šetří peníze, čas a hlavně umožní vybrat zadavateli to, co hledá. Opakem jsou frustrace a stres,“ odpovídá Hlavica na otázku, zda po takové službě bude poptávka.

Současně lituje, že asociace agentur nemá partnera v asociaci zadavatelů, se kterým by mohla Férový tendr konzultovat a sdílet. Všude na světě jsou zásadní standardy upravující fungování trhu společným dílem obou zainteresovaných stran.

S iniciativou Férového tendru přišla digitální sekce AKA v roce 2014. K jeho principům se připojily další asociace ( APRA, KRAS na Slovensku) a někteří klienti. Plné znění najdete zde.

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: