Google svým novým projektem slibuje zrychlení mobilního webu

9. 10. 2015 | Jakub Hort
Google spojil síly s vydavateli a technologickými společnostmi a výsledkem je projekt Accelerated Mobile Pages, který má za úkol zrychlit načítání stránek na všech mobilních zařízeních.

Během posledních pár let se přístup k informacím zásadně proměnil a dnes již většinu novinek zjišťujeme na svých telefonech a tabletech. Toho si jsou samozřejmě vědomi i vydavatelé, ale pohled na jejich stránky z mobilních zařízení nemusí být tak kvalitní jako samotný obsah. A pokaždé, když doba načítání webu překoná trpělivost čtenáře, ztratí s ním vydavatel i potenciální příjmy z reklamy.

Google po spolupráci s vydavateli a technologickými společnostmi uvedl nový open source projekt s názvem Accelerated Mobile Pages (AMP), neboli „Zrychlené mobilní stránky“. Jejich hlavním cílem je vylepšení výkonu mobilního webu, protože nynější formáty často nezvládají nápor videí, animací a grafiky a nedá se na ně plně spolehnout.

Celý projekt závisí na AMP HTML, což je úplně nový framework, který byl kompletně vytvořen z již existujících webových technologií. To webovým stránkám umožňuje „zlehčit“ svoji strukturu a rychleji reagovat na požadavky uživatelů. Koukněte se na ukázku, jak by měla AMP vypadat v praxi.

Mezi společnosti, které se do této spolupráce zapojili, patří např. Twitter, WordPress nebo LinkedIn a brzy také AMP zakomponují do svých mobilních webů. Stránky, jež budou AMP využívat, nemají automaticky zaručenou vyšší pozici v Google vyhledávači nad neoptimalizovanými weby. Nepřímo jim to však pomůže, protože AMP vylepší čas jejich načítaní.

Google se chce v nadcházejících měsících zaměřit na funkčnost 3 hlavních oblastí:

·        Obsah – Vydavatelé jsou kvůli tvorbě interaktivních článků stále více závislí na náročnějším obsahu. K tomu připočítejme zavedení reklam a různých měřících nástrojů a důvod pomalého načítání stránek je na světě. Projekt APM umožňuje vydavatelům soustředit se na tvorbu obsahu, zatímco se spoléhá na sdílení jednotlivých složek pro zachování vysoké výkonnosti a uživatelské spokojenosti.

·        Distribuce – Je důležité, aby si lidé mohli články užít kdekoliv a kdykoliv. To znamená distribuci obsahu na všechna myslitelná zařízení. Proto Google přišel s využitím mezipaměti, která vydavatelům umožňuje distribuci skrz vysokovýkonostní globální mezipaměť. Tyto servery může využít kdokoliv a zadarmo.

·        Reklama – Je důležitá k financování služeb a obsahu, který je na webu zadarmo. S AMP je možné využít širokou škálu reklamních formátů. Jedním z hlavních cílů projektu je podpora předplatného a obsahu, který bude výhradně přístupný pouze platícím uživatelům.

Pokud si chcete sami funkčnost AMP vyzkoušet, tak stačí na mobilním zařízení kliknout na tento odkaz.

Zdroj: Google Blog

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: