IKEA vypouští v Londýně na řeku přerostlé hračky do vany. Dokážou čistit odpad

27. 2. 2019 | Petr Michl
IKEA dává obyvatelům čtvrtí Greenwich a Deptford najevo, že budou mít dobrého souseda. Jako promo akci k otevření pobočky jim nabízí, aby s pomocí obřích hraček do vany na dálkové ovládání vyčistili odpad z tamního přítoku Temže.

IKEA plánuje v Londýně novou pobočku ve čtvrti Greenwich. Její promo akce k otevření aktivizuje obyvatele a zároveň dává najevo povahu své značky a to, že s ní přichází dobré věci. Pomáhá totiž vyčistit tamní zaneřáděný vodní přítok, ovšem značně originální cestou.

Temže nepatří k nejčistším řekám, ročně je z ní prý vyloveno na 300 tun odpadu. Její přítok Deptford Creek si s ní příliš nezadá, lze ho spíše pojmenovat jako jeden z vytrvalých zdrojů nepořádku. Kampaň k otevření nové pobočky IKEA proto zapojuje obyvatele čtvrtí Deptford a Greenwich do procesu čištění. Ten se děje s pomocí přerostlých hraček do vany, které můžete ve švédském řetězci s nábytkem běžně sehnat. Tentokrát jsou ovšem v mnohonásobném měřítku a dokážou na jeden pokus vylovit z řeky až na 20 kilogramů odpadu.

Čistící aktivity jsou ovšem do značné míry v rukách místních, kteří mohou tyto plastové lodičky řídit dálkovým ovládáním. Celá kampaň realizovaná agenturou Mother London je navíc organizovaná spolu s místní neziskovou organizací Creekside Education Trust, která nabízí dodatečné workshopy o zacházení s plastovým odpadem a petici za to, aby se s ním v řece Temži a jejích přítocích udělalo něco ve velkém.

Nová pobočka v Greenwich má být tou environmentálně nejzodpovědnější ve Velké Británii. Tato iniciativa je s tím plně v souladu. IKEA navíc nabízí velkou část ze svého zboží z recyklovaných či recyklovatelných materiálů. Velkým závazkem řetězce je pak to, že plánuje být do roku 2020 energeticky soběstačný.  

Zdroje: ikea.commotherlondon.com

Kam dál?

Že se problém plastového znečištění musí řešit, si uvědomuje stále více firem. Jednou z nich je i Adidas. Tato společnost letos vytvořila speciální boty UltraBOOST Parley Deep Ocean Blue. Na ně bylo využito 11 plastových lahví, které by jinak skončily na dně oceánu. Představují ideální obutí pro běžecké hnutí Run for the Oceans.

V rámci loňského globálního běžeckého hnutí Run for the Oceans se značka rozhodla věnovat 1 americký dolar (do maximální výše 1 milionu) za každý uběhnutý kilometr s aplikací Runtastic organizaci Parley Ocean Plastic.

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: