Infografika: Jak je na tom Rohlik.cz po 4 měsících provozu

5. 2. 2015 |

On-line služba pro rozvážku potravin, Rohlik.cz, získala na konferenci Retail Summit 2015 oceněním MasterCard Inovace v obchodě roku 2014. A to přesto, že naplno odstartovala až v říjnu minulého roku. Nyní se podělila o to, jak pro ní první 4 měsíce dopadly. Vypadá to, že doručení nákupu potravin až domů do 90 minut je něco, co Pražany zaujalo.   

Nejvážnějším konkurentem je již zavedené iTesco, které má v nabídce cca 20 tisíci položek, až čtyřnásobný počet položek oproti Rohlik.cz. Ten se ovšem rozhodl profilovat nabídkou kvalitnějších a dražších potravin a především rychlejšího doručení - dovoz nákupu slibuje do 90 minut od objednání.  Tržby zatím rostou každý měsíc o desítky procent. „První měsíce provozu se celý tým Rohlik.cz hodně naučil. Přece jen je logistika potravin extrémně obtížný obor. Na konci roku jsme se přestěhovali do 4x většího skladu a teď už nasazujeme ostré tempo. V letošním roce bychom chtěli dosáhnout na tržby 400 miliónů korun, plánem pro rok 2016 je více než miliarda..," uvádí spoluzakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.



Z důvodu rychlého růstu se už Rohlik.cz přestěhoval do velkého skladu, kde má své zboží pod kontrolou. Už při jeho uvedení na trh byl uveden cíl nabídky 8 tisíc položek, do jehož naplnění mu v tuto chvíli stále 3 tisíce schází.

Objednávky chodí téměř z jedné čtvrtiny z mobilních zařízení (24 %) a 59 % lidí se nebojí platit předem kartou.

Mezi zákazníky převažují v tuto chvíli ženy s 62% podílem. Služba je lákavá především pro mladší lidi v aktivním věku, ti v rozmezí 25 - 35 let tvoří 45 % zákazníků.



Jak název služby napovídá, rozhodně se neštítí vozit pečivo. To také patří mezi 5 hlavních typů potravin, které jsou nejvíce objednávány.



Ač se termín 90 minut může zdát šibeniční, zvládají ho v Rohlik.cz splnit. Zatím se jim daří slíbený termín dodání plnit z 97 %.


Na tiskové konferenci při uvedení služby na trh Čupr odhadoval, že velikost českého trhu s potravinami je zhruba 500 miliard korun a on-line prodej má možnost z něj v rychlém časovém období uzmout až celou desetinu. Jako cíl pro Rohlik.cz vytyčil přibližovat se do 5 let tržbám 10 miliard. Pro to je nezbytná expanze do dalších českých měst. „Nejpozději během jara spustíme Rohlik.cz v Brně a už během března chceme díky novým dvěma distribučním centrům také rozšířit doručování na okolí Prahy. Ještě v první polovině roku by pak měla přijít na řadu další česká i zahraniční města,"  komentuje nyní plány online supermarketu Tomáš Čupr. Tesco v tuto chvíli provozuje  rozvoz jídla v Praze, Brně, Mladé Boleslavi, Kladně, Kolíně, Hradci Králové, Liberci a Jablonci nad Nisou. Pro Rohlik.cz je Brno dalším logickým krokem, poté se ovšem vydá na dosud neobsazené území. Na konferenci Retail Summit 2014 Tomáš Čupr uvedl, že se chystají i do „souměstí" Pardubice - Hradec Králové.

Kompletní infografiku si můžete prohlédnout níže:

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: