Infografika: jak na ten nejlepší mailing v roce 2021

12. 5. 2021 | Eva Dragulová
E-maily jsou přímým a unikátním spojením mezi vámi a vašimi zákazníky. Můžete v nich bezplatně komunikovat vše: od nabídky nového produktu, po změnu provozní doby. Chcete zlepšit výkon svých mailingů? Podívejte se na přehled „best practices“ pro rok 2021.

 

Podle Statisty se v roce 2020 rozeslalo a obdrželo 306 miliard e-mailů. Mailingy jsou jedním ze stavebních kamenů online byznysu. K tomu, abyste svou zákaznickou databázi rozšiřovali, je však potřeba je dělat dobře. Po iOS 14 aktualizaci, kdy se Apple svých uživatelů ptá, zda chtějí svá data sdílet se značkami, je zřejmé, že se budování kvalitní zákaznické základny nevyhneme. A k tomu nám pravidelné e-mailingy mohou dopomoci. Jak zefektivnit váš e-mail marketing? Nabízíme rady od společnosti E-mail Uplers. 

3 rady pro udržení pozornosti čtenáře

V roce 2018 byla průměrná doba čtení e-mailu 13,4 vteřiny. V roce 2020 tato doba klesá na 11,82 vteřiny. Vaše e-mailová schránka nejspíš přetéká reklamními sděleními a vám se občas může stát, že už na další „zaručeně skvělou nabídku“ nechcete ani klikat. Co s tím? Držte se těchto 3 pravidel:

  • Dobrý design, který čtenáře „povede“

  • Čtenáři skenují, uzpůsobte jim k tomu obsah mailu, udržte jejich pozornost

  • Dejte si záležet na jádru sdělení

  

Jak na e-mail, který uživatelé budou chtít otevřít?

 

Když lidé najdou v inboxu váš e-mail, nejprve vidí 3 věci: odesílatele, předmět a text v preheaderu. Přesně tyto 3 věci rozhodnou o tom, zda se vaše sdělení dostane přesně tam, kam má. Proto si zapamatujte několik rad, které je vyladí na maximum: 

    1. Jako odesílatele volte jméno vaší značky, abyste se odlišili od „bezpohlavních“ nabídek.

    2. Váš předmět musí zaujmout, ujistěte se, že jeho sdělení v souladu s textem e-mailu. Nebojte se v něm použít emoji. Ideální délka předmětu je 65 znaků

    3. Preheader musí být nápaditý, navazovat na předmět e-mailu a zároveň uvést samotný text mailu a důvod, proč si jej mají uživatelé přečíst. Ideální délka je 30–55 znaků. Určitě si pošlete testovací rozesílku, abyste zjistili, jak se v různých e-mailových klientech preheader zobrazí (vyvarujete se tak toho, aby nebyl příliš dlouhý). Přidejte ke copy link na zobrazení online.

 

Jak správně optimalizovat vzhled vašeho e-mailu?

39 % uživatelů v roce 2020 četlo maily na svých mobilních telefonech. Je to více než třetina, proto je třeba při navrhování mailu myslet na mobilní verzi a udělat mailing responzivní. Držte čistý vizuální styl vašeho e-mailu. Dobře si rozvrhněte text, čtenáři skenují jednotlivé části, nebojte se proto odrážek a zvýraznění toho, co považujete za nejdůležitější. Dejte si záležet i na patičce vašeho newsletteru:

  • Držte se jednoduchého a funkčního vzhledu.

  • Ideální velikost písma titulku je 22 a více. Tělo e-mailu by mělo být psáno velikostí písma 12–14, věta by měla mít 6 slov. Řádkování zachovejte 1,5násobek velikosti písma.

  • Doporučení od Applu pro velikost CTA tlačítka je 44 x 44 pixelů. Velikost písma na tlačítku ideálně 16 a víc.

 

 

Udělejte své newslettery přístupné pro všechny 

2,2 miliardy lidí na světě má nějaké poškození zraku. Vytvářejte proto své mailingy tak, aby si je mohlo přečíst co největší možné procento lidí, tedy i ti, kteří mají se zrakem problém.

  • Snažte se o logický čtecí pořádek: řaďte informace zleva doprava a svrchu dolů.

  • Dávejte do obrázků ALT text pro případ, že nedojde k načtení obrázku.

  • CTA tlačítka držte ve velikosti 44 x 44 pixelů a písmo na nich ve velikosti 16 a více.

  • Používejte headery, aby se pomocí nich nevidomí uživatelé, kterým zorientovali v textu a pochopili jeho stavbu.

  • Nezarovnávejte text na střed, lidé s dyslexií mají potom problém jej číst.

  • 5 % lidí je barvoslepých, dávejte si proto záležet na kontrastních odstínech. 

Zkuste těchto několik doporučení zabudovat do své mailingové strategie a uvidíte, zda vám přinesou lepší čísla v podobě větší open rate či většího počtu objednávek. 


Kompletní infografiku si prohlédněte níže. 

Email Design Best Practices - Email Uplers

Zdroj: E-mail Uplers

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.