Reportáž: Social Marketers Summit 2011

5. 10. 2011 | Barbora Novosadová
Reportáž z akce, kterou by si žádný příznivce sociálních médií neměl nechat ujít: Social Marketers Summit 2011!

Nejspíš jste zaregistrovali, že vás Marketing Journal během včerejšího dne informoval o dění na Social Marketers Summit 2011 jak to jen šlo. Streamování na Twitteru, ukázky na Facebooku. Možná jste také zaregistrovali, že se Marketing Journal stal partnerem letošního ročníku.

Dnes vám přinášíme trochu rozsáhlejší a konkrétnější záznam z toho, co se včera v Lucerně vlastně dělo. Informačním servisem můžeme sloužit však pouze do třetí čtvrtiny včerejšího summitu, neboť poté byl Marketing Journal odvolán k dalším povinnostem.

Co se vlastně včera dělo…

Včera proběhl ve velkém sálu Lucerny další ročník summitu věnovanému tématu sociálních médií s přiléhavým názvem Social marketers summit. Krátce po deváté hodině ranní se sál začal plnit návštěvníky. Mezi nimi byste našli marketéry, „píaristy“, novináře, ale i tzv. geeky, kreativce a všechny nadšence do sociálních médií.

Michal Pastier: Stav sociálního marketingu na Slovensku

 

Celým dnem provázel Pavel Hacker z agentury Euro RSCG 4D a Michal Pastier ze slovenské agentury Zaraguza Digital.

Michal Pastier odstartoval summit svým příspěvkem o stavu sociálního marketingu na Slovensku.

V rámci své prezentace představil i některá z děl jeho agentury, při jejichž vytváření rozhodně nikdo kreativitou nešetřil.

 

 Pavel Hacker: Na Facebooku je pro značky nejdůležitější engagement rate

Pavel Hacker se zaměřil na totéž téma, tentokrát však v českém prostředí. Přednesl, že Facebook v České republice má již 3 390 000 uživatelů.

Dále zdůraznil, že by pro značky a společnosti neměl být nejdůležitějším údajem počet fanoušků jejich stránky, ale tzv. engagement rate, tedy míra zapojení fanoušků do konverzací, diskuzí, do obsahu profilu.

Dle průzkumu mají nejvyšší engagement rate v ČR společnosti Tesco a Volkswagen.

 

 

Igor Beucker: We need to start listening

Dalším řečníkem byl Holanďan Igor Beucker, který je „TOP 10 trend watcher“ u Speakers Academy. Tento velmi ostře sledovaný muž založil v roce 2003 digitální marketingovou agenturu LaComunidad, v roce 2004 společnost na měření online videa ViralTracker. A v roce 2007 sociálně mediální marketingovou agenturu SocialMedia8 a blog ViralBlog.com.

V roce 2008 prodal část akcií své společnosti Grupo LaComunidad skupině WPP, světovému lídru marketingové komunikace. V současné době získává nové zkušenosti při tvorbě kreativních digitálních strategií pro značky jako je Heineken, Dell, Microsoft a Diesel.

Hlavním heslem Beuckerova výstupu bylo: „We need to start listening.“ Nejprve musíme začít poslouchat to, co nám naši zákaznici či potenciální zákazníci chtějí říct a říkají, a poté teprve můžeme začít s komunikací. 

Očekávaná byla také jeho odpověď na otázku jednoho z posluchačů, jaký by měl být rozpočet větší firmy na komunikaci na sociálních médiích. Dle Beuckera by se měl pohybovat mezi 200 a 400 tisíc eur.

Ed Robinson: Všichni jsme nosiči

 

Ed Robinson si zvolil za motto své prezentace „všichni jsme nosiči“. Je to vcelku příznačné pro mistra v šíření virálního obsahu. Ed Robinson je zakladatelem The Viral Factory.

Na svědomí má již více než 150 kampaní, které vygenerovaly přes 1.5 miliardy zhlédnutí. 

Na svém kontě má mimo jiné 10 lvů z prestižního festivalu kreativity Cannes Lions. Mezi nejslavnější patří jeho práce pro Diesel, Samsung, Skype, Levis, Ford a Axe.

 

 Kanadští novináři: Just be human

Následovala společná přednáška dvou kanadských novinářů – editora Social Times Neila Vidyarthi a editorky All Twitter Lauren Dugan.

Její cílem byla představit českému publiku 5 odstrašující a 5 příkladných případů komunikace značek na sociálních sítích.

Oba přednášející se shodli na jakémsi návodu pro úspěšnou komunikaci na sociálních sítích: nelhat, nic nepředstírat, netvořit falešné profily a nepsat falešné komentáře, naslouchat uživatelům a především chovat se úplně přirozeně. „Just be human.“

 Gianni Catalfamo: The Challenge of Relevance?

Ital Gianni Catalfamo si okamžitě všechny přítomné získal svým živým a zábavným vystupováním. Gianni působí jako European Director pro Digital & Social Media ve společnostiKetchum Pleon, která je jedním z největších komunikačních poradců světa.

Ve své řeči s názvem „Public relations – The Challenge of Relevance“ přemýšlel nad tím, jak se mění význam PR a jeho postavení v komunikačním řetězci ve světě, kterému vládne Facebook, Twitter a YouTube.

Tom Ollerton: Kdybychom to nechali na značkách, tak by sociální média nikdy nevznikla

Brit, který pochází z města s téměř nevyslovitelným názvem, hovořil otom, jak nezničit prostředí sociálních médií marketingem. Jedna z prvních vět Toma Ollertona na podiu zněla asi takto: „Kdybychom to nechali na značkách, tak by sociální média nikdy nevznikla.“

Tom Ollerton pracuje jako Associate Director ve společnosti Skive, londýnské kreativní agentuře, která má na starosti britskou i globální digitální prezentaci značek Nestlé, L'Oreal a Carlsberg.

Hlavní myšlenkou jeho vystoupení bylo, že se značky musí stát součástí sociálních médií a nesmí je zničit tím, že je budou přetvářet k obrazu svému. Podle něj není cílem komunikovat produkty, ale tvořit komunikační produkty.

Co dodat? Snad jen, že už teď se těšíme na Social Marketers Summit 2012.
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?