Velký průvodce formáty pro rok 2020. Zjistěte, jak se správně vejít na sociální sítě

2. 3. 2020 | Barbora Vičarová
Vizuál hraje na sociálních sítích prim. A pokud nechcete v roce 2020 svoje obrázky a fotografie publikovat metodou pokus-omyl, projděte si náš velký průvodce formáty pro sociální sítě. Jaké platí rozměry a velikosti pro různé druhy postů? Najdete v našem přehledném článku.

Věděli jste, že pokud je informace doplněna příhodným obrázkem, zvyšuje se šance, že si ji lidský mozek zapamatuje až o 65 %? A jinak tomu není ani na sociálních sítích. Jako marketéři byste na vizuální stránku svých sdělení rozhodně neměli zapomínat. S formáty to ale mnohdy není jednoduché a tak jsme přinášíme velký přehled toho, jak formáty obrázků a fotografií na sociálních sítích využívat co nejlépe. Pojďme na to. 

Instagram

Pryč jsou časy, kdy byl Instagram jednoznačně spojen se čtvercovou fotkou a vy jste si lámali hlavu s ořezem fotografie. Momentálně už na Instagramu využijete různé formáty a je jen na vás, jak se rozhodně využít možnosti, které Instagram nabízí. 

V Instagramovém feedu můžete momentálně použít:

  • čtvercovou fotografii, ideální formát je 1080px na šířku a 1080px na výšku
  • vertikální fotografii na výšku, ve formátu 1080px na šířku a 1350px na výšku
  • horizontální fotografii na šířku, ve formátu 1080 px na šířku a 566px na výšku

Pro Instagramové stories je ideální:

  • 1080px na šířku a 1920px na výšku
  • poměr stran 9:16 
  • maximální velikost 4GB

Pro profilovou fotografii na Instagramu platí:

  • 110px na šířku a 110px na výšku (může být i větší, ale je třeba vždy držet poměr stran)
  • poměr stran 1:1

Facebook

Na Facebooku existuje mnoho možností, kde se dá fotografie nebo obrázek efektivně využít. A ačkoliv už si v mnohých případech umí Facebook vložený obrázek sám přizpůsobit dle svého, pokud chcete, aby se váš vizuální výtvor zobrazoval správně na různých zařízeních, je dobré se držet doporučených formátů. Jak to tedy je s různými typy postů?

Pokud obrázkem doplňujete status a vkládáte ho jako běžný post ve Facebookovém feedu, platí doporučení:

  • 1200px na šířku a 630px na výšku
  • poměr stran 40:21
  • ve feedu se pak budou fotografie zobrazovat s maximální šířkou 470px
  • na stránce se zobrazí s maximální šířkou 504px
  • jejich poměr stran se může upravit na 1:1

Pro profilovou fotografii na Facebooku platí:

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: