Kanadský obchod rozdává záměrně plastové tašky s nápisy, za které byste se styděli

10. 6. 2019 | Petr Michl
Chodili byste rádi z nákupu s taškou naznačující, že nesete tři kila masti na bradavice nebo že mezi vaše záliby patří fakt divné filmy pro dospělé? Kanadský obchod s potravinami East West Market nabízí přesně takové jednorázové igelitky, snaží se tak přimět zákazníky k používání tašek na opakované použití.

V současnosti vnímá mnohem více lidí problematiku zamoření přírody plasty a fakt, že k tomu výrazně přispívají ty jednorázové, včetně tašek v obchodech. Obchod s potravinami z kanadského Vancouveru, East West Market, zatím nepatří mezi ty, které by plastové tašky zcela přestaly nabízet. Rozhodl se alespoň nakupující od nich odradit, a to nejenom cenou.

Plastové tašky v East West Market prodávají za 5 (kanadských) centů. Mnohem větší bariérou pro jejich pořízení je ovšem to, co je na nich. Obřím fontem je na nich například „Mast na Bradavice doktora Toewse" s dovětkem „velkoobchod".

Dalším strašákem je pak taška naznačující, že právě jdete z obchodu, který se v názvu pyšní svou specializací „se zájmem o divná videa pro dospělé".

Poslední design tašky poté prozrazuje, že si dopřáváte péči o tlusté střevo.

Pod každým z těchto nápisů je pak menším písmem vyvedený dovětek:


„Vyhněte se ostudě. Přineste si tašku na více použití.

East West Market"

Nic proti těm s bradavicemi, zálibou v sexuálních libůstkách nebo problémy se střevy. Není to ovšem něco, s čím by se většina lidí chtěla chlubit na veřejnosti. Pro srovnání: autor tohoto článku dostal minulý týden na pracovní návštěvě Plzeňského Prazdroje tašku Radegast s 6 kousky ryze hořké dvanáctky. Chodit po centru Prahy s cinkající igelitkou, která už z dálky prozrazuje, co je v ní, nebylo úplně komfortní. Patřičně si připadal až při procházení parku před hlavním nádražím, ovšem s tím problémem, že ke skupinám, co na tamních lavičkách tahají z igelitek jedno pivo za druhým, se příliš řadit nechtěl. Chodit s taškou s jakýmkoliv z výše naznačených nápisů musí být ještě o poznání nepříjemnější. A přesně s tím počítají i v East West Market.

Tolik lidí vlastní tašky na více použití, ale zapomíná si je přinést. Chtěli jsme zákazníkům pomoci zapamatovat si tyto tašky způsobem, který se jim skutečně vryje do paměti," uvedl pro portál Vancouver is Awesome majitel obchodu David Lee Kwan. Jeho cílem je nabízet tašky ostudy v dlouhodobějším horizontu, aby si lidé zvykli s sebou nosit opakovaně použitelné tašky nejen do East West Market, ale i do jiných obchodů. I malá změna má přitom smysl, na světě se totiž použije jednorázová plastová taška milionkrát každou minutu.

Kam dál?

Environmentální zodpovědnost můžete ukázat, už když obchod otevíráte. IKEA vypustila u příležitosti startu nové pobočky v Londýně na řeku přerostlé hračky do vany, které ovšem dokážou čistit odpad.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: