Kolik projede aut kolem billboardu? V Česku to jde již měřit v reálném čase

25. 8. 2022 | redakce, TZ
Digitální billboardy s možnostem nákupu programatické reklamy dokážou nejen rychle měnit svůj obsah, ale zároveň i měřit „provoz“ v okolí. Přesně to nyní zvládne v reálném čase největší digitální billboard v Česku, v Praze na Kačerově.


Zdroj: Vision Thing

Digitální OOH reklama postupně nahrazuje klasickou OOH reklamu. Výjimkou nejsou ani silnice, kde se čím dál častěji objevují nové digitální panely zobrazující reklamu. Takové panely jsou mimo jiné připojeny i do reklamní sítě společnost Vision Thing, která jako první u nás nabízí možnost inzerce v reálném čase přes programatický nákup.

Nově platforma Vision Thing měří publikum na silnicích, mimo jiné na největším digitálním billboardu v České republice, konkrétně v Praze na Kačerově. Podle dlouhodobých statistik magistrátu hlavního města v autě cestuje průměrně 1,3 osoby, software tak násobí každé projíždějící auto touto konstantou.  „Díky našemu revolučnímu řešení se konečně podařilo odpovědět na dlouholetou otázku všech inzerentů, a to, jaký zásah bude mít jejich reklama na billboardu,” vyzdvihuje novinku společnosti Vision Thing její ředitel Richard Němec.

Vision Thing doposud uměla díky inteligentnímu kamerovému systému spočítat oslovené kolemjdoucí na náměstích, například v Praze na Náměstí republiky před obchodním domem Kotva, na němž se nachází velký digitální billboard. „Dostupnost měření publika je esencí moderní inzerce na OOH plochách. Navíc díky programatickému nákupu se k těmto výsledkům dostane inzerent prakticky v reálném čase v některém z nákupních softwarů,” vysvětluje Richard Němec.

Na základě měření publika se odvíjí i cena za inzerci na digitálním billboardu, která tak odpovídá skutečné velikosti publika. „Imprese jsou založené na počtu „oslovených” lidí v momentu, kdy projíždí kolem zobrazené reklamy. To znamená, že velikost publika neodhadujeme, ale přesně měříme. Proto je inzerce přes naši síť transparentní,” vysvětluje Richard Němec.

Mezi prvními si DOOH kampaň s měřením publika v silničním provozu vyzkoušela ČSOB v rámci rebrandingové kampaně Poštovní spořitelny.

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: