Kolonial.cz zamířil do Hradce Králové a Pardubic. Rohlik.cz bude od května v Plzni

6. 4. 2016 | redakce
Služby pro online nákup potravin jsou dostupné na čím dál větším území republiky. Kolonial.cz míří do východočeského souměstí, Rohlik.cz ho má také letos v plánu ale nejdříve se rozšíří do Plzně.

E-shop s potravinami Kolonial.cz potřetí významně rozšířil oblast závozu. Nově se jeho příručí objeví ve východních Čechách, konkrétně Hradci Králové, Pardubicích a Chrudimi, na severu pak zamíří do Mladé Boleslavi. Tři čtvrtě roku od spuštění se Kolonial.cz stal druhou nejdostupnější službou pro online nákup potravin po iTesco s pokrytím takřka jedné čtvrtiny českých domácností.

Expanze přichází v době, kdy český trh s online potravinami začíná v některých regionech vstupovat do nové fáze. V Praze a středních Čechách má již zkušenost s online nákupem potravin 51 % domácností, pravidelně nakupujících je zde asi jedna pětina. Na vstup do e-commerce segmentu se navíc začínají chystat také vlastníci supermarketů a hypermarketů.


Nový dosah služeb Kolonial.cz (pro zvětšení klikněte na obrázek)

„V aktuální fázi trhu naším hlavním konkurentem na většině území nejsou podobné e-commerce služby, ale stále ještě kamenné prodejny,” uvádí k expanzi Petr Vyhnálek, šéf Kolonial.cz. „I proto je aktuální strategií Koloniálu trvale udržitelný růst. Pracovat efektivně se zákazníkem v oblasti, kam zavážíme, je největší letošní výzvou.”

Každá následující expanze oblasti závozu bude doplněná dalšími kroky na pokrývaném území. Jednou z příležitostí je zaměřit se například na menší sídla, jejichž obyvatelé jsou již dnes zvyklí dělat pravidelné velké nákupy, a zvyšovat celkovou dostupnost služby s ohledem na měnící se cílovou skupinu.


Vývoj služby Kolonial.cz za prvních 10 měsíců jejího fungování (pro zvětšení klikněte na obrázek)

„Oproti zažité představě, že se jedná především o singles z generace X a Y, službu stále více využívají spíše osoby pečující o domácnost,” upřesňuje Vyhnálek. „Trh se mění velmi rychle, pro představu roste měsíčně o desítky procent oproti 1–2 procentům u retailu, proto je pro nás klíčové rodící se trendy sledovat, vyhodnocovat."

Upřesnění dalšího rozšíření oznámil tento týden i konkurent Koloniálu Rohlik.cz. Ten nyní denně v Praze a v Brně vyřídí okolo 2000 objednávek. Díky rostoucímu zájmu zákazníků obchod rozšířil vozový park, který aktuálně čítá stovku aut. Rohlik.cz již dříve oznámil záměr nabídnout letos své služby v městech nad 30 tisíc obyvatel. První rozšíření obchod plánuje v květnu do Plzně. Nedlouho poté má následovat právě i souměstí Hradec Králové a Pardubice.

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: