Lídr ČSSD Sobotka zkritizoval předvolební marketing vlastní strany

4. 2. 2011 | CAS
Současný první muž nejsilnější levicové strany v České republice poměrně nevybíravě zkritizoval styl kampaně, jaký ČSSD v loňském roce vedla. Jeho výhrady lze nalézt v Sobotkově programovém manifestu, který napsal před volbou nového vedení své strany.

Ilustrační obrázek, zdroj: archiv

Současný první muž nejsilnější levicové strany v České republice poměrně nevybíravě zkritizoval styl kampaně, jaký ČSSD v loňském roce vedla. Jeho výhrady lze nalézt v Sobotkově programovém manifestu, který napsal před volbou nového vedení své strany.

Podle Sobotky strana udělala zásadní chybu, když se orientovala hlavně na nižší sociální vrstvy voličů. Sobotka kritizoval například typ argumentace a způsob vyjadřování, který byl naprosto nevyhovující pro intelignentní voliče. Pod 'kulturní úroveň voličů' pak podle Sobotky byl celý stranický 'teatrální marketing'.

Sobotkovo prohlášení příjemně překvapilo některé marketingové odborníky.
"Sobotka se de facto zřekl komunikační linie, kterou strana volila několik minulých let," míní Petr Kučera, mezinárodní marketingový konzultant na volné noze. "Z mého pohledu je to skutečně milé překvapení, že v čele strany bude možná stát někdo, kdo si velmi dobře uvědomil neúnosnost doposud volených komunikačních prostředků."

Podobný názor má také sociolog Petr Hajduch.
"Strana se dostala do slepé uličky. Pro vzdělaného levicového voliče byla v podstatě nevolitelná. Není možné házet do jednoho pytle voliče, který reaguje na populistická hesla a toho, kdo o politice skutečně přemýšlí. Navíc strana nepřinášela jasný program pro nejbližší budoucnost, který by prokazatelně dokázal řešit reálné, nikoli zprofanované, ale nesignifikantní problémy."

PR konzultant Tadeáš Soml soudí, že ČSSD lze použít jako krásné exemplum přenošené úderné kampaně.
"Marketing ČSSD bych přirovnal k zakládání podvodných skupin na Facebooku. Byl schopen aktivizovat velké množství voličů, ale jelikož s nimi dále nepracoval v odpovídající linii, nevytvořila se základní loajální vazba. Pro zpátečku je podle mého názoru navíc již pár minut po dvanácté."

Odborníci se také shodli, že Sobotka dělá dobře, když se snaží co nejvíce distancovat od svého předchůdce Jiřího Paroubka. Ten se totiž stal symbolem fanatické politiky bez racionálního přístupu. Sobotka se díky tomu může vymezit jako pravý opak.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: