Líný, hloupý, bez budoucnosti — to jsou nálepky neúspěšných studentů. Propracovaná kampaň ukazuje, že je pravda jinde

26. 3. 2019 | Milada Zemanová
Řada studentů nedokončí školu, protože mají problémy v osobním životě. Nezisková organizace United Way of Anchorage tuto skutečnost s pomocí printové a video kampaně odhaluje a vybízí veřejnost, aby pomohla situaci změnit.

Nezisková organizace United Way of Anchorage v roce 2005 založila iniciativu 90 percent by 2020 a dala si za cíl, že do roku 2020 zvýší počet studentů, kteří úspěšně dokončí střední školu, na 9 z 10. Řada studentů má totiž problémy ve škole, protože se musí potýkat s náročnými situacemi v osobním životě. A právě problémy, kterým musí čelit, je následně izolují od ostatních studentů a oni se tak těžko zapojují do třídy a mnohdy pak školu vzdávají.

Studenty se studijními problémy spojuje, že jim jejich okolí nerozumí. Učitelé i spolužáci vidí jen nálepku, myslí si, že jsou hloupí, líní, je to ztracený případ, apod. Pravda je ovšem mnohem komplikovanější. Zmíněná organizace chce studentům i jejich okolí pomoci nejrůznější bariéry překonat a pomoci jim při studiu.

S blížícím se rokem 2020 vyšla nová kampaň s názvem „Nahlédni za nálepky” (Look past the labels). Když si prohlédnete jednotlivé vizuály, na první pohled vás zaujmou velká písmena, která tvrdí: Jsem zlá, Jsem líný, Jsem ztracený případ...Pokud se ale podíváte podrobněji, zjistíte, že pravda je přeci trochu jiná…

Dívka bez domova, která na první pohled tvrdí, že Nesnáší školu, ve skutečnosti říká: „Nesnáším, když se mi posmívají kvůli mému špinavému obličeji. Chodit do školy je pak mnohem těžší”.

Kromě printových materiálů byla připravena i videa, která také rozvíjí příběhy jednotlivých studentů.

Jednotlivé vizuály si můžete prohlédnout níže.

Výrok „Jsem líný”, se při bližším pohledu změní na: „Jak mám stíhat školu, když se můžu přetrhnout, abych nakrmil svou sestru. Nejsem líný.”

Chlapec, o kterém si lidé na první pohled myslí, že je ztracený případ, ve skutečnosti žije v útulku, protože jeho rodina přišla o všechno. Chodit do školy je pro něj těžké, protože neví, jak přežije další den.

A dívka, která může působit jako zlé dítě, se ve skutečnosti ocitla v těžké situaci a musí se potýkat s věcmi, které by nemělo řešit žádné dítě. Přitom chce jen chodit do školy.

Cílem této kampaně je nejen upozornit na problémy, se kterými se studenti setkávají, ale také požádat veřejnost o sponzorství. Rok 2020 se kvapem blíží, a následující měsíce tak rozhodnou, jak bude zmíněná kampaň úspěšná.

Zdroje: 90percentby2020, Adweek

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: