Dobrý branding je nejlepším štítem proti dezinformacím, poradil Jan Suda na CIF 2021

21. 10. 2021 | Aneta Birnerová
Zprávy obsahující prsa, násilí, děti a zvířátka se světem šíří nejrychleji. Co tedy dělat, když chcete vydělávat na impresích, ale odmítáte propojovat svoji značku s nevhodným či škodlivým obsahem? O tom na letošním Czech Internet Fóru promluvil Jan Suda z McCann Prague.

Jan Suda | Zdroj: Tuesday

Jan Suda, Media & Channel strategist v agentuře McCann Prague si dle svých slov šel 12. října na konferenci Czech Internet Forum (CIF) napravit karmu. Za mlada prý nebyl žádný andílek, a proto se po dobu své přednášky převtělil do staršího děda, který odkazuje 3 zlaté rady dalším generacím:

  1. Dávejte si pozor, na jakých webech inzerujete
  2. Dávejte si pozor, kdo o vás mluví
  3. Veřejnost bude vinit značku a ne její agentury

Konference byla tentokrát zasvěcena tématu informační bezpečnosti na internetu. Jan Suda tedy v rámci své přednášky motivoval účastníky konat dobro a nepropadnout lascivním osidlům pekelných trendů digitálního marketingu. 

Dávejte si pozor, na jakých webech inzerujete

Jak takové peklo na internetu vypadá demonstroval Suda na své osobní zkušenosti:

„Když jsme byli maličcí, tak první věc, která se na českém internetu stala, byla, že v roce 2004 při potápění zemřel pan Karel Zich. Tenkrát se objevil první pokus o kontextovou reklamu. Vedle zprávy o úmrtí tohoto zpěváka se totiž objevila inzerce nabízející kyslíkové bomby.“

Tenkrát šlo o nešťastnou náhodu, ze které se měli (nejen) čeští marketéři poučit. Bohužel to podle následujících příkladů mluvčího není tak jednoduché. Vzpomněl si například na nechtěný komentář: „Panenko skákavá!“, který se objevil na pražských billboardech mobilního operátora Oskar během povodní.

Zdroj: Blesk.cz

Český trh se od té doby již ale přeci jen posunul. Ne, že by se podobné kontextové přešlapy již neodehrávaly. Ale zpravidla se stávají záměrně. Měli bychom tedy nad těmito inzerenty přestat přivírat oko.

Dávejte si tedy pozor, na jakých webech inzerujete. Pokud se vaše reklama objeví například na dezinformačních webech, nejen, že se stáváte mecenáši „čistého zla“, neboť dezinformační weby zpravidla sponzorují terorismus, ale zároveň přímo propojujete svoji značku s tímto nečestným obsahem. 

Ať už své jméno propůjčíte novým koncertním halám (O2 Aréna), literárním cenám (Magnesia litera) nebo dezinformačním webům, jakým je arfa.cz, bude to mít dlouhodobý dopad na váš branding. 

Lexus pro svou značku zařadil zpátečku, když se jeho inzerce objevila na dezinformačním webu afra.cz /Zdroj: prezentace Jana Sudy

Dávejte si pozor, kdo o vás mluví

Když se v březnu tohoto roku na Facebooku objevil nechvalně známý příspěvek Lubomíra Volného, společnost DHL zvažovala právní kroky. Volný tenkrát osočil DHL z úmyslného „práškování“ Brna britskou mutací koronaviru.

Štítky dokumentu: Reportáže
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.