Dollar Shave Club je zpátky

7. 6. 2013 | Petr Michl

Jestli dal loni nějaký virál naději startupům, bylo to akční představení služby Dollar Shave Club. Video k jejímu uvedení na trh se stalo hitem internetu, zaznamenalo jen na YouTube přes 10 milionů zhlédnutí a zajistilo velký přísun nových zákazníků. Zásilková služba založená na předplatném není nic nového pod sluncem. Jejím předpokladem je zasílání produktů, které se používají často a poměrně rychle se opotřebovávají nebo ztrácí. Ponožky nebo spodní prádlo zasílá v pravidelných intervalech svým zákazníkům nespočet společností v mnoha zemích, včetně České republiky. DSC se ale zaměřil na výměnné holící strojky s mnohem levnější cenou než má konkurence od Gillette či Wilkinson.

Nyní plánuje DSC rozšířit svoje portfolio o vlhčené ubrousky, které v jejich vydání nesou název One Wipe Charlies („Karlíci na jedno vytření"). Krabice o 40 kouscích s peprmintovou vůní se bude prodávat za 4 dolary. Nenechte se mýlit, nejde o žádný sestup na žebříčku atraktivity produktů, minimálně tedy té finanční. Trh toaletních papírů je ještě lukrativnější než ten spojený s holením. Podle dat Nielsen má celosvětově cenu 8,4 miliardy dolarů, zatímco „holící" segment je s 3,6 miliardami více než poloviční. A jak vypadá video číslo dvě?


Ano, není to taková bomba jako původní video, ale i tak má za pár dnů více než 630 tisíc zhlédnutí. Navíc dokáže dobře vysvětlit, co nabízí. Dříve bylo poselství: „Holit se stejně musíte. Dělejte to kvalitně, ale o poznání levněji než dosud." To současné je: „Nevytírejte se jako primitivové, mějte čistý zadek." Právě díky tomu, že tato oblast hygieny není zrovna nejčastějším konverzačním tématem, není příliš známé, že vlhčené ubrousky namísto klasického toaletního papíru používají i muži. AdAge uvádí, že podle výzkumu DSC na vzorku 1 tisíce mužů vyplynulo, že 51 % mužů používá pravidelně vlhčené ubrousky a 16 % je používá jako náhradu toaletního papíru. Moc o tom ale nemluví a 24 % mužů je v koupelně schovává, 23 % je dokonce kupuje diskrétně na internetu. Dodávat je tak pravidelně poštou dává smysl.

Výměnné holící strojky s břity již zasílá DSC 200 tisícům členů klubu, z nich většina volí měsíční předplatné za 6 dolarů. Poté, co v dubnu uvedl DSC na trh pěnu na holení Dr. Carver's Easy Shave Butter, přidává další produkt. Zakladatel firmy a hlavní postava videí, Michael Dubin, se vyjádřil, že chce „vlastnit" pánskou koupelnu. Pro ukázku vynikající copy v chlapáckém stylu uvádíme kus citace z jeho blogu v originále: „One Wipe Charlies is our way of saying—boldly, indeed—we want to service your face, your ass, and everything in between."  Společnost získala v loňském roce od investorů 10,8 milionu dolarů a ukazuje, že dobrý nápad a odvážné provedení, včetně vtipné a upřímné komunikace, nese peníze i v poměrně obstarožní formě byznysu, jakou zásilková služba bezpochyby je. Nyní Dubin a spol. našli doslova špinavou díru na trhu. Dá se předpokládat, že poté, co ji vytřou, jejich zisky stoupnou ještě více.

Tip redakce: Úspěch videí Dollar Shave Club není náhodný. Michael Dubin se již dříve podělil o své tipy, jak vytvořit virální hit. Přečtěte si je v článku Jak se levně oholit a stát se slavným.

Zdroje: www.dollarshaveblog.com, www.adage.com, www.brandchannel.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?