Módní hit: těhotenské oblečení pro 12leté

30. 8. 2017 | Milada Zemanová
Každoročně otěhotní 7 milionů mladistvých dívek a svět k nim zůstává slepý. Nová znepokokující módní kolekce se snaží na tuto skutečnost upozornit.

Každý rok celosvětově otěhotní v rozvojových zemích 7 milionů nezletilých dívek a ve Finsku se s tím snaží bojovat. Marketingová agentura hasan & partners se spojila s finskou módní návrhářkou Paolou Suhonenovou a společně vytvořily módní kolekci pro těhotné 12leté dívky. Cílem této kolekce je vzbudit pozornost k problému, který se týká především rozvojových zemí, a tím je právě těhotenství děvčat v extrémně nízkém věku . Druhým cílem je také získat finanční podporu pro organizaci Plan International, která brání dětská práva.

Zmíněná módní kolekce zahrnuje veselé barvy a roztomilé potisky, které se často nacházejí na dětském oblečení (jako jsou například koťata). Takto je vytvořen obrovský kontrast k těhotným mladistvým maminkám. Modelkou celé kolekce se stala 12letá Fridah s termínem porodu v září letošního roku. Kolekci pak nafotila uznávaná fotografka Meeri Koutaniemi.

Ve videu k celé kolekci je patrný kontrast mezi hrajícími dětmi a těhotnou Fridah. Můžete se na něj podívat níže.

Kolekce již byla uveřejněna v Helsinkách a jednotlivé modely byly umístěny na dětské figuríny ve výlohách na ulici Esplanadi proslulé designérskými obchody.

Zmíněná kampaň zahrnovala také billboardy, sociální sítě a PR aktivity.

Vytvoření kolekce mateřských oděvů pro malé děti je nepřirozené a znepokojující, což je přesně to, co jsme chtěli udělat," uvedla Anu Niemonen, kreativní ředitelka pro hasan & partners a dodala: „Kolekce ukazuje šokující pravdu o sedmi milionech dětí, které otěhotní každý rok. Jedná se o oblečení, které by vůbec nemělo být potřeba."

Otěhotnění mladých dívek obvykle vede k tomu, že zaostávají za školními záležitostmi, jsou vyloučeny z kruhu svých vrstevníků. V nejhorších případech může okolní tlak dokonce dohnat dívky k sebevraždě.

Fridah má v tomto ohledu sice štěstí, protože má podporu své rodiny, ale přesto se ke kampani vyjádřila následovně: „Otěhotnění byla jediná moje chyba, ale přesto mám teď zničený život. Nemůžu chodit do školy ani si hrát s kamarády. Pokud tyto fotky pomohou ostatním dívkám, pak budu šťastná."

Návrhářka Suhonenová k celé kolekci uvedla, že by si přála, aby se nikdy nemusela prodávat a dodala: „Tato kampaň spojuje dvě velmi důležité otázky - práva dětí a žen. Doufám, že lidé již nebudou slepí k podmínkách, ve kterých žijí v rozvojových zemích miliony dívek."

Více informací o zákulisí kampaně a jejím zrodu najdete ve videu níže.

Pokud byste se chtěli dozvědět více o uvedené problematice těhotných mladých dívek, případně je chtěli podpořit, navštivte web Plan International.

Zdroje: Adweek, hasan a partners, Plan International

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: