Nestlé jako sponzor Putinova režimu? Zdráhavý odchod z Ruska se značce rozhodně nevyplácí

24. 3. 2022 | Barbora Vičarová
Většina značek se kvůli poslednímu dění výrazně vymezuje vůči ruské agresi na Ukrajině. Jsou ale i takové, které se velkých kroků zdráhají a dávají přednost profitu. V době internetu ale takové kroky nezůstanou bez odplaty.

Solidaritu s Ukrajinou v posledních dnech vyjádřilo mnoho velkých značek. Apple, Nike, IKEA nebo Netflix – ti všichni hromadně opouští ruský trh, uzavírají prodejny a přestávají do země agresora dodávat své zboží. Jsou ale i tací, kteří s tímto krokem velmi dlouho otálejí, a navíc se snaží své setrvání v Rusku obhájit. Jednou z takových značek je právě Nestlé a je proto logické, že ti kteří vnímají kroky Nestlé jako pokrytecké, jsou právem naštvaní. 

Švýcarský konglomerát, pod který spadá velké množství zejména potravinových značek, se totiž rozhodl setrvat v dodávkách svého zboží do Ruska i přes mnohé urgence ze strany zákazníků i ukrajinských představitelů. K ukončení dodávek vyzval Nestlé na Twitteru před několika dny i ukrajinský ministr zahraničí Dmytro Kuleba:

„Odmítnutím zastavit obchodní aktivity v Rusku Nestlé umožňuje pokračování ruské agrese v Evropě. Dlouhodobé poškození dobrého jména společnosti je úměrné rozsahu ruských válečných zločinů na Ukrajině (tedy obrovské). Ještě není pozdě na to změnit názor, Nestlé.“

Sdílejte tento článek:
Podobné články: