Online marketplace Kauflandu přijde od roku 2023 do Česka i na Slovensko. Prodejcům nabídne také snadný přístup na německý trh

1. 9. 2022 | redakce
Jen na samotném německém online marketplace Kaufland.de se měsíčně objeví více než 32 milionů zákazníků. I ten bude pro partnerské prodejce dostupný pod jednou registrací využitelnou i pro prodej v Česku a na Slovensku. Agentury, které jim chtějí pomoci s onboardingem, se mohou už teď přihlašovat do partnerského programu plného výhod.


Zdroj: Kaufland Global Marketplace

Online marketplaces hrají v e-commerce čím dál významnější roli. Jde o platformy, které na jednom místě sdružují produkty jiných obchodů a e-shopů. Mohou fungovat jako samostatný distribuční kanál nebo jich lze využít v kombinaci s vlastním e-shopem. V západní Evropě už jsou zcela neodmyslitelnou součástí e-commerce.

Také mnohé agentury se mezitím začaly specializovat na marketplace consulting, neboť počet online marketplaces stále roste, přičemž každý z nich má pro spolupráci jiné požadavky a také nabízí svým prodejcům jiné výhody. Agentury zde tedy vystupují jako podpora pro prodejce a zastávají roli poradce. Už od ledna 2023 přijde na český a slovenský e-commerce trh Kaufland jako další online marketplace a s jeho známostí značky lze očekávat, že nabídne partnerským prodejcům okamžitě solidní odbyt. Zároveň ovšem představuje zajímavou příležitost i pro agentury schopné nabídnout svou konzultaci ohledně marketplace.  

Miliony nových zákazníků pro prodejce na marketplace společnosti Kaufland

Díky rychlému růstu online obchodování a stále větší konkurenci prodejci v dnešní době využívají zpravidla více distribučních kanálů, aby oslovili zákazníky a navýšili svůj obrat. Začít prodávat na online marketplace není těžké: marketplaces zpřístupňují partnerským prodejcům již zaběhlou technickou infrastrukturu a online know-how, stejně jako sílu vlastního brandu a návštěvnost online platformy.

Již v roce 2017 uvedlo 70 procent německých prodejců, že vliv těchto platforem na jejich obchodní model je velmi vysoký nebo alespoň značný[1]. Do roku 2024 je prognóza pro online marketplaces v evropských německy mluvících zemích taková, že jejich podíl na obratu na e-commerce trhu dosáhne 52 procent ročně[2].

Není to ale nutně jen o trzích, kde se mluví německy. Kaufland Global Marketplace nabízí prodejcům přístup na několik distribučních kanálů v různých zemích. Od roku 2023 spustí nový marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk. Prodejci budou moci nabízet své zboží na několika marketplaces společnosti Kaufland současně, a to jen s jedinou registrací, čímž budou moci prezentovat své produkty milionům zákazníků.

Jen na samotném německém online marketplace Kaufland.de se měsíčně objeví více než 32 milionů zákazníků. Ve více než 5 000 kategoriích prezentují prodejci 40 milionů produktů – a tato čísla rostou každým dnem. U marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk se taktéž očekává rychlý a razantní růst.


Zdroj: Kaufland Global Marketplace

Program pro agentury společnosti Kaufland Global Marketplace

Této výhodné příležitosti mohou využít i online agentury, které s nastavením prodeje na marketplaces partnerským prodejcům pomáhají. Spoluprací s Kaufland Global Marketplace a k němu přidruženými marketplaces v různých zemích si mohou agentury zajistit podíl na trhu se skvělými vyhlídkami do budoucna.

Již před několika lety vytvořil Kaufland Global Marketplace program, který agenturám umožňuje stát se oficiálním partnerem. Díky němu dostanou agentury řadu výhod, které mohou předat dále svým zákazníkům. Dále jim bude zprostředkováno know-how, ze kterého budou profitovat i jejich zákazníci.

Na oplátku doporučí partnerské agentury svým zákazníkům Kaufland Global Marketplace jako dodatečný distribuční kanál, čímž si rozšíří portfolio svých nabízených služeb v e-commerce oblasti. Zároveň jim tím však nevzniknou žádné závazky ani náklady.


Výpis aktuální
ch partnerských agentur v Česku a na Slovensku. Zdroj: Kaufland Global Marketplace

„Pro oficiální partnerské agentury bude možné, aby byly přijaty do sítě partnerů společnosti Kaufland Global Marketplace. Proškolíme je, aby svým zákazníkům dokázaly pomoct při onboardingu a jiných záležitostech, čímž jim budou schopny nabídnout speciální služby navíc,“ uvádí Agency Program Manager pro Kaufland Global Marketplace,  Eva Appenzeller, a vyjmenovává přehled výhod, který status partnerské agentury přináší:

●      kontaktní osoba přímo pro danou agenturu;

●      četné školící materiály a osobní podpora;

●      možnost provize přes 3 000 eur;

●      rychlá kontrola po registraci a aktivace účtu;

●      zvýhodněné marketingové možnosti pro prodejce;

●      propagace na stránce partnerů společnosti Kaufland Global Marketplace;

●      oficiální partnerské logo pro vlastní použití.

 

Každá partnerská agentura se může sama rozhodnout, jestli svým zákazníkům bude nabízet například marketingové služby pro zlepšení výkonnosti na marketplace nebo správu údajů o produktech a nabídkách pro rychlejší a jednodušší přenos údajů. Partnerské agentury obdrží přístup ke školícím materiálům, takže budou schopné svým zákazníkům rychle a cíleně pomoci s registrací nebo onboardingem.


Zdroj: Kaufland Global Marketplace

„K tomu bude partnerským agenturám poskytnouto školení týkající se témat souvisejících s Kaufland marketplace podle jejich individuálních potřeb a získají individuální optimalizaci prodejních účtů, aby dosáhly lepších výsledků pro své klienty. Těší nás, že máme po svém boku partnerské agentury, které disponují know-how pro jednotlivé země a pomáhají prodejcům vytěžit ze svého podnikání na všech tržištích Kaufland Marketplace co nejvíce," říká Eva Appenzeller.

Lubomír Petráš, spoluzakladatel, jednatel a COO ve společnosti Czech Export Services s.r.o., který má také pozici senior projektového manažera v mateřské společnosti Netwings s.r.o., se již více než rok účastní agenturního programu Kaufland Global Marketplace, během kterého se seznámil s jeho výhodami a viděl na vlastní oči, jak dynamicky se marketplace společnosti Kaufland rozvíjely: „Spolupráce s agenturním programem nám na jedné straně přinesla nové možnosti rozšíření portfolia našich služeb, na druhé straně jsme tím pro naše zákazníky otevřeli nový podstatný distribuční kanál v zahraničí. Našim stávajícím zákazníkům jsme byli schopni nabídnout marketplace, který je uživatelsky přívětivý, má velký potenciál a díky našemu partnerovi BaseLinker ho také umíme kompletně automatizovat."

Od nových marketplace se očekává hodně. První zákazníci Lubomíra Petráše už čekají na jejich spuštění v příštím roce. Mnoho z nich se již zaregistrovalo, aby se s předstihem seznámili se systémem a mohli profitovat z early bird nabídky. Po spuštění v roce 2023 budou prodejci nabízet své zboží na Kaufland.cz a Kaufland.sk v prvních šesti měsících bez základního poplatku, a dokonce i bez nutnosti odvádět provize z prodeje. Navíc dostanou k dispozici osobní kredit, aby své zboží na marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk mohli optimálně propagovat prostřednictvím reklam na sponzorované produkty.

 
Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: