PIAF 2015 rozdělil ceny: Nejúspěšnější kampaní se stala Goth Girl hobby marketu Hornbach

27. 5. 2015 | Petr Michl
Česká republika se umístila patnáctkrát na stupních vítězů, a stala se tak nejúspěšnější zemí festivalu.



Mezinárodní festival reklamy PIAF skončil předáváním cen a projekcí vítězných prací. Porota složená z předních světových kreativců a marketérů přidělila celkem 49 cen agenturám z deseti zemí od Kolumbie po Spojené arabské emiráty. Stejně jako loni nebylo ovšem děleno ocenění Grand Prix.

Předseda poroty Ramzi Moutran, kreativní ředitel regionální agentury MEMAC Ogilvy v Dubai vyzvedl špičkovou úroveň oceněných prací. Ta je potěšitelná především u prací z České republiky.

Česká republika se umístila patnáctkrát na stupních vítězů, a stala se tak nejúspěšnější zemí festivalu. Získala tři zlaté umístění, tři stříbrné a devět bronzových. Celkem pětkrát se radovaly agentury skupiny Ogilvy & Mather. „Je to velmi povzbudivý výsledek pro českou komerční komunikaci. Nejde jen o ceny, ale na konferenci jsme viděli řadu prací, kterými se tuzemské nezávislé agentury prosadily i u velkých společností v zahraničí,“ říká Marek Hlavica, ředitel PIAF. České vítěze shrnuje tabulka níže.

České vítězné kampaně





Z dalších zemí byli nejúspěšnější zástupci německých agentur s 11 oceněními, z toho 3 zlaté. Celkem 6 kovů přitom připadlo agentuře Heimat.

Mezinárodní festival reklamy v Praze je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Každý rok na něm vystoupí třicítka převážně zahraničních hostů. Hlavním tématem festivalu jsou inovace v komerční komunikaci a v marketingu. Festival se tradičně odehrává koncem května v prostorách Národní galerie v Praze – ve Veletržním paláci, a účastní se ho na čtyři stovky odborníků na marketing a komunikaci.

Nejúspěšnější kampaní se stala reklama Goth Girl od německé agentury Heimat. Získala zlato v kategorii Storytelling, bronz za Creative branding a také v kategorii Brilliant execution.



Mezi další mnohonásobné vítěze pak patří kolumbijská kampaň You are My Son agentury LOWE/SSP3. Ambiciózní projekt neměl za účel prodávat, ale přimět guerrillové bojovníky, aby složili své zbraně a přišli na Vánoce domů. Mnoho z nich se poté do partyzánského boje proti armádě nevrátilo. Patří mu zlato pro kampaně z veřejného sektoru (kategorie State and public institutions) a bronz v kategorii Storytelling.

 



Ruská kampaň IKEA, The Love Cinema, získala zlato v kategorii Creating the media a stříbro v kategorii Audience engagement. V jejím rámci byl přetvořen celý sál kina ve městě Chimki v jednu velkou společnou ložnici. Možná jste měli podobný počet postelí ve školce, ale rozhodně před nimi nestálo tak velké filmové plátno. Na stavbu originální noclehárny i její výsledný vzhled se můžete podívat v přiloženém case study videu.

 

Proč se v Amsterdamu říká Coffee Shop podnikům, v kterých se především kouří marijuana? Dle kampaně Under The Influence zlepšuje konzumace marijuany chuť a schopnost rozpoznat různé chutě a aroma. Podívejte se, jak si u takovéhoto testování vedla značka kávy Moyee Cofee. Dílo agentury 180 Amsterodam získalo zlato v kategorii Creative Branding.




Z českých kampaní zářila Heineken City Symphony od agentury Zaraguza. Náročný projekt kombinující mapu Prahy a její zvuky získal zlato v kategorii Brilliant execution.






Níže naleznete přehled vítězných prací dle toho, na jaký kov dosáhly:

Zlato

 


Stříbro

 


Bronz



Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: