Budou mít markeťáci co žrát? WebTop100 podcast o AI s Janem Romportlem podruhé

19. 12. 2022 | Michal Mládek

Až do letošního roku bylo využívání AI v marketingu více či méně o cílení. Nedá se tak říct, že AI marketérům nějak zásadně pomáhá ve chvíli, kdy všichni cílí s její pomocí proti sobě. 

Jestliže před rokem bychom se tedy na podobné ploše bavili o tom, jak moc invazivně cílit a jak to dělat ve chvíli, kdy přestáváme mít k dispozici cookies třetích stran. Letos už máme nástroje, které umí generovat obsah na podobné úrovni jako průměrně schopný člověk. Pro všechny, kdo nevěřili, že se umělá inteligence použitelná v marketingu může od základních targetovacích nástrojů posunout na úroveň juniorních kreativních profesí, muselo být letošní léto zásadním momentem probuzení. 

„Všichni by se měli podívat na Midjourney, chatGPT, vyzkoušet si je a přistupovat k tomu s otevřenou myslí, aby si uvědomili, jak moc se to pouze od června zlepšilo,” říká v rozhovoru Jan Romportl. 

Mimo jiné vyvstává otázka, kam budou v blízké budoucnosti směřovat jednotlivé profese. „Ani dnes mě nijak netrápí otázka, kdo konkrétně psal ten který produktový článek na web. Jediné, co mě může trápit je jeho kvalita, a ta se s pomocí AI může výrazně zlepšovat,” říká Jan Romportl a dodává, že v dohledné době bude zcela logicky docházet k změnám v oblasti zaměstnanosti, které můžeme s klidným srdcem nazývat revolučními. Rozhodně můžeme počítat s tím, že AI začne velmi rychle nahrazovat nízko kvalifikovanou, repetitivní práci a zároveň je nasnadě, že většina lidí bude muset svůj přístup k práci — a tedy svou přidanou hodnotu pro pracovní trh — přehodnotit. 

V rozhovoru s Janem Romportlem se mimo jiné dozvíte:

    • jak AI pomáhá v jednotlivých marketingových oborech

    • jak rychle se jednotlivé nástroje rozvinuly během pouhých několik měsíců

    • čeká nás revoluce v rámci jednotlivých kreativních profesí?

    • jaké regulace a standardy přinese vznikající AI Act

    • potřebujeme vůbec vědět, jestli daný text napsal člověk, nebo stroj?

    • v čem bude spočívat přidaná hodnota lidského vkladu

 

Přejeme příjemný poslech.

Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

„Díky AI se nám uvolní spoustu prostoru. Pojďme si to nepodělat invazivním přístupem k marketingu, a naopak ten prostor využít k tomu, že se z nás stanou osvobozené lidské bytosti, pro které platí — ve zdravém těle zdravý duch,” uzavřel dnešní podcast Jan Romportl. Zkuste v tom najít tolik pozitivního, kolik umíte.

Děkujeme za vaši důvěru a těšíme se u dalších dílů WebTop100 podcastu v roce 2023.

 

Tip redakce:

Připomínáme první díl WebTop100 podcastu s Janem Romportlem, v kterém rozebíráme AI více zeširoka.

 


Zdroj: prezentace Jana Romportla

Jan Romportl měl v půlce listopadu skvělou přednášku na konferenci WebTop100. A nahlížela — ve vší úctě k živobytí nás marketérů — ještě těžší témata. Dle Jana Romportla s příchodem obecné umělé inteligence (AGI) mohou přijít i větší problémy, třeba zkáza lidstva, která je dle prognostiků v tomto století blíže než kdykoliv jindy v historii. Přečtěte si o tom více v naší podrobné reportáži

Štítky dokumentu: Podcast

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: