WebTop100 podcast: s Ruslanem Skopalem z Trenýrkárny

30. 3. 2023 | Michal Mládek
Do dalšího dílu WebTop100 podcastu zavítal CEO e-shopu se spodním prádlem Trenýrkárna.cz, Ruslan Skopal.

 

Ruslan Skopal se svým společníkem Adamem Rožánkem sbírali první podnikatelské zkušenosti jako přeprodejci asijského zboží především prostřednictvím online tržišť. V roce 2012 se rozhodli odkoupit e-shop Trenýrkárna.cz od tehdejšího vlastníka a tou dobou je také datován počátek raketového růstu jejich byznysu.

Na začátku jsme měli 14 tisíc korun. Za sedm tisíc jsme dokázali zprovoznit první e-shop,” říká v úvodu rozhovoru Ruslan Skopal. Posléze proběhla krátká úvaha nad tím, za jaké produkty utratit zbývající peníze a naplnit jimi e-shop. Volba padla na trenky, které se v poměru cena / výkon profilovaly nejlépe. „My jsme se vlastně tímhle rozhodnutím stali největším e-shopem se spodním prádlem, protože tady nic jiného nebylo,” směje se šéf Trenýrkárny.

Rozhovor dále pokračuje velmi otevřeně popisem jednotlivých stádií rozvoje e-shopu a objevování toho, co to vlastně znamená být podnikatelem. Ruslan Skopal nicméně říká, že byť čísla občas nevycházela tak, jak by měla, do loňského roku to až tak nevadilo, protože trh sám o sobě rostl tak výrazně, že se Trenýrkárně dařilo i přes menší důraz na plánování. „První brutální matematiku zažíváme vlastně až letos, kdy se musíme koukat na desetinky a setinky, aby nám to celé vycházelo,“ vysvětluje Skopal s tím, že v nejvíc negativním scénáři se jejich obrat může letos propadnout o desetinu. V rámci optimalizace se už se rozloučili s některými zaměstnanci a zároveň kanceláře vytvořili ze zázemí dvou kamenných obchodů v Praze, čímž je svým způsobem zachránili od uzavření.

Rostoucí důraz na sledování výkonnostních metrik byl dán mimo jiné i vstupem strategického investora, společnosti Bohemia Interactive, což byl mimo jiné jeden ze zlomových momentů, který naučil vedení Trenýrkárny pořádně plánovat.

V rozhovoru se dále zaměřujeme na skladbu jednotlivých marketingově komunikačních kanálů a přístup k ladění jejich výkonnosti. Pozastavíme se také nad pokračující expanzí do zahraničí pod nově vzniklou značkou Nedeto. V neposlední řadě také otevíráme příběh akvizice známé značky spodního prádla Styx a obecně problematiku privátního brandu Trenýrkárny a jeho efektu na celkový byznys.

V podcastu mimo jiné řešíme tato témata:

    • podnikatelské začátky
    • značka Trenýrkárna a její rozvoj
    • privátní výroba
    • přístup k (nejen) digitálnímu marketingu a jeho proměny v čase
    • vyrovnávání se s ekonomickým ochlazením
    • investor a s ním spojený rozmach do zahraničí
    • specifika práce pro Trenýrkárnu a vývoj Ruslanovy role

 

Přejeme příjemný poslech inspirativního a velmi otevřeného rozhovoru.

Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

 

Tip redakce 

Ovečkárna je na českém e-commerce trhu velmi viditelný subjekt, který se v posledních letech pravidelně umisťuje na žebříčku nejrychleji rostoucích technologických firem střední Evropy od Deloitte, úspěšná je v soutěži ShopRoku od Heureky a její projekty slaví úspěchy také v rámci soutěže WebTop100. Co je ale nejdůležitější je, že jde o ekonomicky velmi výkonný projekt, který už zároveň nějaký ten pátek velmi intenzivně kouká i za hranice ČR.

V rozhovoru s Martinem Bernátkem, zakladatelem Ovečkárny, probíráme její začátky, kdy objížděli burzy s klasickým stánkovým prodejem, a identifikujeme bod zlomu, který znamenal počátek rozvoje byznysu s ovčími produkty v digitálním prostředí.

Na jaká témata se můžete v podcastu těšit?

    • Začátky Ovečkárny, okolnosti vzniku
    • Jak se Martin cítí v digitální komunitě
    • Zlomové momenty Ovečkárny
    • Hartenberg a přístup komunity k investici “od Babiše”
    • Přístup Ovečkárny k digitálnímu marketingu
    • Specifika cílových skupin Ovečkárny
    • Televizní kampaň
    • Přístup ke skladbě sortimentu
    • Mantinely růstu v CZ a expanze do zahraničí


Přejeme příjemný poslech. 

Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: