Pouliční prodejci britské alternativy Nového prostoru se v době lockdownu přesunuli na LinkedIn

19. 7. 2021 | Kristýna Vozková
Projekt Raising Profiles magazínu The Big Issue přesunul pouliční prodejce ze sociálně slabších vrstev do online prostředí. Zajistil jim tak nejen příjmy, ale také to nejdůležitější – mezilidský kontakt. A sobě zase cenu Grand Prix na Cannes Lions 2021.

Nadáváte na práci z domova? Na hodinové sezení u počítačů a tabletů, na minimum osobního kontaktu? Představte si, jaké by to bylo, pokud byste žádné vymoženosti moderní techniky nevlastnili. Kdyby pro vás jediným zdrojem příjmů i mezilidského kontaktu bylo oslovování kolemjdoucích na ulici a nabízení magazínu The Big Issue. A pak by přišel lockdown. 

Dojemný projekt s názvem Raising Profiles získal v rámci Cannes Lions cenu Grand Prix v kategorii Market Disruption. Zaslouženě. Britský magazín The Big Issue umožňuje lidem ze sociálně slabších vrstev vydělat si na živobytí pouličním prodejem. Během prvního lockdownu Londýna však prodeje rychle klesly z 80 tisíc výtisků na nulu. V důsledku toho přišly zhruba dva tisíce prodejců nejen o svůj jediný zdroj příjmu, ale také o možnost kontaktu s komunitou svých stálých zákazníků. U 80 % z nich to vyvolalo pocity osamělosti. 

Zakladatel The Big Issue se ale rozhodl za své zaměstnance bojovat a pomoci jim ulice dobýt alespoň virtuálně. Cíl byl jasný: vybavit prodejce moderními technologiemi a propojit je s jejich stálými zákazníky. Jak? Za pomoci LinkedIn. Průzkum totiž ukázal, že až 70 % zákazníků je na profesní platformě aktivní. Potom stačilo je propojit na základě jejich lokace a projekt Raising Profiles byl na světě. Nejdříve se do něj zapojilo jen 9 zájemců.

Jejich úkolem bylo oslovit nejen známé kontakty, ale také další potenciální zákazníky v okolí. Bylo totiž více než pravděpodobné, že se s prodejcem od vidění znali. Cílem bylo komunikovat, rozšiřovat svou pracovní síť. Každý z oslovených se následně mohl prostřednictvím speciálního linku prokliknout až k možnosti odběru magazínu od konkrétního prodejce. Po osmi měsících tak měli lidé žijící na okraji společnosti možnost znovu komunikovat se svým okolím a obnovit své zdroje příjmů.

S rostoucím počtem online spojení i příjmu rostl také zájem ostatních prodejců se do projektu zapojit. Od jeho spuštění došlo k významnému nárůstu předplatného The Big Issue a právě LinkedIn tvořil neuvěřitelných 96 % z celkového počtu.

Prodej magazínu se zvýšil o 400 %. Pozitivní dopad měl projekt také na efektivitu prodeje u samotných prodejců. Oproti původnímu face-to-face skóre 1 prodej na 50 interakcí se v online prostředí stal 1 prodej na 10 konverzací v rámci platformy. Prodejci získali více než dva a půl tisíce spojení a některé z příspěvků byly zobrazeny více než 300 tisíckrát. Projekt získal také pozornost médií a na svých sociálních sítích o něm hovořily britské známé osobnosti jako atletka Dame Kelly Holmes, starosta Londýna Sadiq Khan nebo sportovní reportér a bývalý fotbalista Gary Lineker. Raising Profiles zasáhl 81,5 milionu lidí a získal více než 112 miliónů zobrazení.

Podle výkonného ředitele The Big Issue je ale tím největším úspěchem změna vnímání prodejců: „Jsou to profesionálové a mají právo být na LinkedIn.“

  

Zdroje: Cannes Lions 

 

 
Štítky dokumentu: Budování značky LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: